Inspiration and key takeaways from Esztergom
Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service sector — gathered to dive deep into current issues in e-commerce through presentations, panel discussions, workshops, and networking zones. The program focused not only on marketing and logistics but also on market trends and international expansion.
International Expansion
Entering international markets is no longer just an opportunity—it’s a fundamental requirement for sustainable growth. Cross-border commerce can be the key to long-term competitiveness for many businesses.
Last-mile Collaboration
Closer collaboration between webshops and logistics providers can create significant competitive advantages: faster and customer-centric service enhance the shopping experience and increase customer loyalty.
Speed and Quality
In the price competition arena, global players dominate. Therefore, for local businesses, service quality, delivery speed, and offering various payment solutions can provide real competitive edge.
Loyalty Programs
Well-structured loyalty programs not only boost customer engagement but also generate valuable data. This data helps identify cross-channel purchases, provides deeper insights into the customer journey and preferences, and enables more targeted campaigns and offers—ultimately driving purchase frequency.

Channel Integration – The Foundation of Omnichannel Operations
Instead of separating the online and offline platform, it’s worth adopting a unified, coordinated strategy. Omnichannel and unified commerce approaches, commerce on social platforms, and marketplace presence open up new growth opportunities.

Data-Driven Operations
Personalized experiences are built on data. Accurately identifying target audiences, measuring campaign effectiveness, and tracking business KPIs all play a crucial role in enhancing the customer experience.

Mentorprogram nyitja a nemzetközi e-kereskedelem kapuit
Sikerrel zárult a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedését támogató DKSZ szakmai program A DKSZ által szervezett, a magyar e-kereskedők nemzetközi terjeszkedését támogató szakmai programja sikeresen befejeződött. Az ősszel indított, díjmentes és cégekre szabott...
Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia
Speeding up CEE: A technológia és a digitális gazdaság fejlődésének lehetőségei A június 18-ai Speeding Up CEE konferencia keretén belül a meghívott iparági vezetők és kormányzati képviselők megismerhették, milyen prioritásokat lát a régióban digitalizáció és a...
DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját
Mérhetetlen örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy idén a DKSZ nyerte el a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját, Szektorális Együttműködések kategóriában Június 13-án a Business Fest adott otthont a Bridge Üzleti Közösségi Díjátadónak, mely azokat a hazai üzleti...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.
Elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot is érint. Az...
Elindult a DKSZ Mentorprogram
Három e-kereskedő céget segít a nemzetközi piacok meghódításában a DKSZ A DKSZ októberben hivatalosan is elindítja a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló Mentorprogramját. A nyáron meghirdetett szakmai...
Stratégiai együttműködés a HEPA-val
Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export...