Mentorprogram a nemzetközi piacokat meghódítani vágyó e-kereskedőknek

Miért érdemes jelentkezni?

A Digitális Kereskedelmi Szövetség egyedülálló mentorprogrammal segíti az érett,  nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket. A cégekre szabott szakmai programmal a külföldi terjeszkedésben még kihívásokkal küzdő magyar webáruházak további fejlődését támogatjuk, hogy a magyar e-kereskedők nemzetközi szinten is látható sikereket érjenek el. A programba a legígéretesebb cégek kerülnek be, akik itthon és külföldön is sikeres hazai szakértőktől tanulhatnak és a megszerzett tudásoknak köszönhetően a következő szintre léphetnek.

A mentorprogram díjmentes, de feltétel az aktív részvétel és a program végére egy nemzetközi piacra lépési stratégia kidolgozása. A helyek száma limitált.

Jelentkezési határidő: JÚNIUS 9.

Titeket várunk, ha

  • új, külföldi piacok meghódítását tervezitek vagy már meg is tettétek az első lépéseket;
  • célotok a nemzetközi e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kiaknázása;

  • szeretnétek jobban növekedni, mint amire a magyar piac lehetőséget ad;
  • a nemzetközi terjeszkedésre nem azonnali megtérülésként, hanem hosszú távú befektetésként gondoltok;

  • szeretnétek elismert mentoroktól tanulni;

  • hajlandóak vagytok a vezetők idejét is ráfordítani a programban való részvételre;

  • szívesen vesztek részt a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel közös kommunikációban.

Miről lesz szó a programban?

Üzleti célok, növekedési vágy

Készítsd fel szervezeted a külföldi piacra lépésre a Szervezetfejlesztés és folyamatmanagement modulban!

Piaci potenciál felmérés

Mérd fel, hogy milyen esélyeid vannak a külföldi piacokon! Ebben segít a Kutatás, felmérés és insight-ok modul.

Lokalizáció

 

Nézz ki úgy, mint a helyiek!
A Logisztika modul segít alkalmazkodni a helyi sajátosságokhoz.

Akvizíció

 

Szerezz hatékonyan vásárlókat!
A Marketing, a Kommunikáció és a Digitalizáció modulokban megmutatjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy a világ bármely táján érvényesülj és megtaláld vásárlóidat.

Program

*A program és időpont változás jogát fenntartjuk.*

Felmérés: 2023. június 15.

Melyek a cégetek értéket növelő stratégiai képességei és melyek az értéket csökkentő üzleti kockázatok?

A mentorprogramot megelőzően a több évtizedes tapasztalattal rendelkező, a nemzetközi legjobb gyakorlatok alapján működő, független, magyar tulajdonú tranzakciós tanácsadó társaság, a Concorde MB Partners által végzett felmérésből kiderül, hogy melyek a cégetek értéket növelő stratégiai képességei és melyek az értéket csökkentő üzleti kockázatok. Áttekintjük azokat a képességeket és erőforrásokat, amelyek esetleg nincsenek megfelelően kiaknázva, hogy üzleti kockázatok és bizonytalanság helyett a vállalat jövőbeli nyereségességét támogató folyamatok épülhessenek. A Concorde MB Partners felmérése alapján fogják a mentorok meghatározni a fejlesztendő területeket és testre szabni a tanácsadásokat.

Szervezetfejlesztés és folyamatmanagement

Hogyan készítsd fel a szervezeted a hatékony nemzetközi működésre?

2023. június

Valós, nemzetközi piacvezető cégek vezetése során szerzett tapasztalatokkal segítjük szervezeted fejlesztését, hogy az készen álljon a nemzetközi terjeszkedésre és a mainál nagyobb kihívások megoldására. Ez a modul végigkíséri a teljes program folyamatát és összefogja a többi modulhoz kapcsolódó feladatokat. Minden cég sikere a stratégiát végrehajtó szervezet érettségén és kohézióján alapul, ezért nagy hangsúlyt fektetünk az aktuális csapat felmérésére, fejlesztésére és a megfelelő kultúra kialakítására, mélyítésére. Üzleti oldalon elemezzük az aktuális állapotokat és közösen pontosítjuk az előzetes terveket. A modul során folyamatosan értelmezzük a rendelkezésre álló adatokat és felmérjük, hogy mi az amit még nem mérünk, de kellene. A mentorprogram során megszülető elemzéseket közösen értékeljük és meghatározzuk az eredmények alapján a szükséges következő lépéseket és döntési pontokat. Végül a modul vezetőjének támogatása mellett megvalósul az az üzleti tervezés, melynek eredményeképpen az export stratégia véglegesíthető.

A modul témái:

  • Üzleti célok és aktuális helyzet elemzése, előzetes tervek megfogalmazása
  • Adatértelmezés és üzleti tervezés

Mentor: Palocsay Géza, szervezetfejlesztési tanácsadó

Kit várunk a cégtől ebben a modulban: CEO, tulajdonos

Kutatás, felmérés, insight-ok

Hogyan ismerd meg és elemezd az új nemzetközi piacokat?

2023. július

Segítünk megmutatni, hogy hogyan szerezhetsz megfelelő információkat a piacra lépéshez, amelyek segítik a megfelelő stratégia kialakítását. Ebben a modulban megnézzük a környező országok piaci körképét, azt, hogy miben lehet egy magyar cég erős, hogy hogy áll Magyarország, a régió és Európa e-kereskedelme. Felmérjük közösen, hogy a forgalmazott termékeiddel milyen piacokon lehetnél sikeres. Beszélni fogunk arról, hogy hogyan alakítsunk ki vezetőként az adataink elemzéséhez megfelelő szokásokat és rutinokat és hogyan ne vesszünk el az adataink és a dashboard-ok között. Megvizsgáljuk, hogy használod-e a saját magad által gyűjtött adatokat, hogy hogyan elemezheted saját vásárlóidat és leendő versenytársaid, majd áttekintjük azokat az eszközöket, amelyek ebben segíteni tudnak.

A modul témái:

  • E-kereskedelmi körkép: Magyarország régiós és európai összehasonlításban
  • Saját magam kutatása
  • Vásárlóim kutatása
  • Versenytársaim elemzése

Mentorok: Polyák Balázs, Principal Analytical Consultant (Google); Madar Norbert, Vezető Elemző (GKID); Kolbert István, Marketing tanácsadó

Kit várunk a cégtől ebben a modulban: CEO, és Marketing Vezető

Logisztika

Hogyan juttasd el a termékeidet leghatékonyabban leendő vásárlóidhoz az új piacokon?

2023. augusztus

Végigvesszük, hogy mit kell átgondolni a logisztikai stratégia megalkotásánál, mi a számotokra megfelelő logisztikai modell, amely versenyelőnyt biztosíthat a nemzetközi piacralépésnél. Ez a modul végigvezeti az adott mentorált céget azon az úton, hogy megtalálja a saját üzleti modelljének megfelelő logisztikai megoldást, mellyel növekedési pályára állhat – a hazai és nemzetközi e-kereskedelem terén is. Szó lesz arról, hogy a mai világban a logisztikai partner kiválasztása stratégiai kérdés. A vásárlók állnak a középpontban, gyors, egyszerű és rugalmas megoldásokat keresnek, a kereskedőknek pedig ehhez alkalmazkodniuk kell – a logisztikai megoldások területén is. Olyan témákat érintünk mint expressz és standard szállítási megoldások, fullfillment, dropshipping, raktározás, visszáru, a vám kérdésköre, illetve olyan gyakorlati területeket is átbeszélünk mint az árazás, webshop motor kiválasztása vagy akár a fenntarthatóság mint versenyelőny. Közösen elemezzük a jelenlegi állapotot, terveket, stratégiát, meghatározzuk a következő lépéseket, döntési pontokat.

A modul témái:

  • Lépj szintet az e-kereskedelemben: A cross-border e-kereskedelem fejlődése és az abban rejlő lehetőségek
  • Te mit választanál? – Mindent a kiszervezett, saját vagy hibrid logisztikai megoldásokról
  • Hogyan tartsuk kordában a készleteinket? – Raktarkészletelemzési tippek és gyakorlati tudnivalók
  • Építsünk stratégiát cross-border szemlélettel! – Logisztikai alapok, expressz vs standard szállítás, vásárlói igények, vám, és egyéb versenyelőnyt jelentő extrák
  • Élénkül a verseny a logisztikai piacon – Csomaglogisztikai Körkép

Mentorok: Mészáros Ádám, Country Manager (DHL Express Magyarország); Kelemen Attila, National Sales Channel Manager (DHL Express Magyarország); Nagy Szilvia, E-commerce and Marketing Manager (DHL Express Magyarország); Táncsics András, CEO (Boxy); Schmidt Dániel, Head of Innovation and Product (Boxy); Madar Norbert, Vezető Elemző (GKID), Cserjés-Kopándi Ildikó, Értékesítési Vezető (GKID)

Kit várunk a cégtől ebben a modulban: CEO, tulajdonos; szervezettől és cégtől függően: E-commerce manager/Webshop manager/Digitális marketing manager; New business manager/Business Development Manager; Logisztikai/beszerzési manager

Marketing

Hogyan szerezz gyorsan és hatékonyan vásárlókat az új piacokon?

2023. szeptember

Abban segítünk, hogy az új, számodra ismeretlen piacra alapos tervezés után lépj be a megfelelő online marketing csatornákon és stratégiával az üzleti céljaiddal összhangban és mérhetően. A nemzetközi piacralépés sikere nagyban múlik az online marketingen. Ebben a modulban azt vesszük végig, hogy mit tehetsz azért, hogy a megfelelő stratégiával, eszközökkel, célokkal vágj neki a nemzetközi terjeszkedés online marketing támogatásához.

A modul témái:

  • Akvizíciós marketing stratégia egy új piacon – hogyan és mivel vágj bele?
  • Növekedni, de hogyan? – Mi adjuk hozzá a keretrendszert
  • Fizetett hirdetések: Eredmények rövid távon is, a Shopping hirdetésektől az árösszehasonlító oldalakig
  • Organikus forgalom – a hosszú távú befektetés
  • Webanalitika, avagy iránytű nélkül elvesztél
  • Best Practice-ek – Mi az ami már bevált és bátran használhatod
  • Mikor érdemes saját marketing csapat építésébe invesztálni és mikor ügynökséget megbízni?

Mentorok: Szabó László, Növekedési szakértő, a külföldi piacokra lépés specialistája, Ügyvezető Partner (Growww Digital); Flekács Zoltán, Head of Performance, Partner (Growww Digital); Kolbert István, Marketing Tanácsadó

Kit várunk a cégtől ebben a modulban: CEO és Marketing vezető

Kommunikáció és tartalom stratégia

Hogyan építs stabil kereskedői márkát az új piacokon, ami támogatja az értékesítést és segíti az ügyfelek megtartását?

2023. november

A modul során gyakorlati támpontokat kapsz annak meghatározásához, hogy milyen csatornákon, milyen hangvételben és milyen tartalmakkal tudsz a célcsoportodhoz relevánsan kapcsolódni. Segítünk meghatározni azokat a felületeket, témaköröket és sarokpontokat, melyek mentén felépítve a tartalmi ökoszisztémád a leghatékonyabban képes támogatni a márkaépítést, valamint valós példákat láthatsz majd arra is, hogyan aknázható ki az adat alapú direktkommunikációban rejlő üzleti potenciál.

A modul témái:

  • Értékes tartalomból üzleti érték – Márkakép kialakítása, értékesítés és a lojalitás építése tartalommarketinggel
  • Customer journey az adatok tükrében – A konverziós út áttekintése a termékoldaltól a ‘thank you page’-ig, adatvezérelt kommunikáció
  • A választás fontossága – Fenntartható egyensúly kialakítása az erőforrások, a célcsoport, a termék és a releváns tartalom metszetében
  • Külvilágra hangolva – A PR és CSR hiteles integrálási lehetőségei

Mentorok: Takács Borbála, CMO (Adevinta Hungary)

Kit várunk a cégtől ebben a modulban: Marketing és kommunikációs csapat stratégiai szintű döntéshozói

Digitalizáció

Hogyan digitalizáld folyamataidat a még nagyobb hatékonyság érdekében?

2023. december

A digitális kereskedelmi megoldások lehetőséget nyújtanak a hatékonyabb üzleti folyamatok kiépítésére, az ügyfélélmény javítására és az új piacok elérésére. A modul célja, hogy letegyük azt a biztos alapot, mely a nemzetközi terjeszkedéshez is elengedhetetlen. Segítjük a stratégiai tervezést, jövőálló mindset-et adunk és rávilágítunk, hogy a digitalizáció során milyen eszközöket érdemes bevezetni. Mindezeket úgy, hogy szem előtt tartjuk a vállalkozás működési folyamatait, az iparági sztenderdeket és a célközönség igényeit.

A modul témái:

  • Úton az egységesített kereskedelem felé – A vásárlóélmény fejlődése
  • Composable Commerce – A kereskedelem digitalizáció építőkövei
  • Híd a megvalósítás felé – Stratégia, tervezés és fejlesztés kapcsolata
  • Cross-border commerce technológiai és automatizációs kihívásai
  • B2B kereskedelem digitalizációs irányok

Mentorok: Ocskay László, CEO (OANDER); Rédey László, Head of Product (OANDER); Tatár Szilárd, Business Analyst (OANDER); Roskó Dávid, Product Owner (OANDER)

Kit várunk a cégtől ebben a modulban: CEO és stratégiai szintű döntéshozók: IT vezető, kereskedelmi vezető, e-kereskedelmi vezető, logisztikai vezető, marketing vezető

Értékelés

Hogyan tovább?

2024. január

A mentorprogram végére összeállított stratégiát a Digitális Kereskedelmi Szövetség Elnöksége véleményezi és dönt arról, hogy mely cégek kapnak további nagy összegű támogatási csomagot.

Elnökség: Bíró Pál, Country Manager (Google), Madar Norbert, Vezető elemző (GKID), Mészáros Ádám, Country Manager (DHL Express Hungary), Szabó László, Ügyvezető partner (Growww Digital), Szetnics László, Head of Business Development (Mastercard), Tajthy Krisztina, Főtitkár (IVSZ), Takács Borbála, CMO (Adevinta)

Mentorok

Bíró Pál
Bíró Pál

A Google Magyarország Country Managere, a hazai YouTube ökoszisztéma szakértője, a Startup Hungary és a Digitális Kereskedelmi Szövetség kezdeményezője és társalapítója. A DKSZ tagjaként célja, hogy a szövetség az e-kereskedelem helyzetét, a szereplők kihívásainak pontos ismeretében, olyan megoldásokkal segítse, amelyek nyomán a hazai szereplők megerősödhetnek és export hajlandóságuk fellendülhet.

Kelemen Attila
Kelemen Attila

Több mint 25 éves logisztikai múlttal rendelkező logisztikai szakember, jelenleg a DHL Express Magyarország kiemelt ügyfeleivel foglalkozó, key account csapat vezetője. Széles körű ismeretekkel rendelkezik különösen vám, minőségbiztosítás, product implementáció és nemzetközi értékesítés területeken. Szakterülete a stratégiaépítés, az ügyfelek személyre szabott, komplex logisztikai megoldásaihoz kapcsolódó tanácsadás.

Mészáros Ádám
Mészáros Ádám

Közgazdász, logisztikai szakember, tanácsadó. Jelenleg a DHL Express Magyarország Country Managere. Karrierjét tanácsadóként kezdte, több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik logisztikai tanácsadás területén, többféle méretű és különféle iparágakban tevékenykedő cégek mentorálását végezte. Korábbi regionális Vice President Marketing and Sales Central Europe pozíciójában, tanúja volt azoknak az áttörő export sikereknek, melyeket régiónk e-kereskedői értek el a Nyugat-Európai és tengerentúli piacokon. Célja, hogy egyre több magyarországi cég terjeszkedjen régiónkon túlra is és váljon sikeressé a nemzetközi e-kereskedelem adta lehetőségeket kiaknázva.

Palocsay Géza
Palocsay Géza

Digitális szakember, aki az elmúlt 20+ évben a digitális tartalomelőállítás területéről indulva bejárta a teljes e-kereskedelmi palettát, miközben piacvezető termékeket és szolgáltatásokat fejlesztett a hazai és a nemzetközi piacokra. Értékesítői hátterével, nem csak az árbevétel termelő képessége jelenik meg erősségként, hanem a kommunikációs, valamint a szervezetfejlesztés szempontjából is elengedhetetlen, magas kapcsolatteremtési kvalitás.

Roskó Dávid
Roskó Dávid
Integrációs szakértő, automatizációs specialista. 2008 óta foglalkozik informatikai rendszerek adatszinkron megoldásain. Az OANDER e-kereskedelmi automatizációs és rendszerintegrátor köztes-réteg termékének felelőse 2016 óta. Célja, hogy széles körben elérhetővé tegye az online kereskedelmi szereplői számára a több rendszeres ökoszisztémák automatizált működésének előnyeit.
Takács Borbála
Takács Borbála

20 év ügynökségi tapasztalat után 2021 végén csatlakozott az Adevinta Hungary csapatához, amely olyan piacvezető márkákkal van jelen a hazai e-kereskedelmi ökoszisztémában, mint a Jófogas és a Használtautó.hu. A Szövetségben azon dolgozik, hogy a hazai e-kereskedelmi piacot európai szintre emelje, és egyre több olyan erős magyar tulajdonú céget építsen, amely megállja a helyét a nemzetközi porondon.

Cserjés-Kopándi Ildikó
Cserjés-Kopándi Ildikó

Logisztikai területről igazolt a GKID-hez 2018-ban. Korábban több évig FMCG és HORECA területen szerzett tapasztalatot multinacionális és hazai cégeknél. Szerteágazó értékesítési, projekt management és beszerzési tapasztalattal rendelkezik. A GKID értékesítésének irányítása mellett aktívan részt vesz a projektekben is: fő szakterülete a logisztika és az FMCG, emellett kiemelten foglalkozik fintech megoldásokkal és munkaerőpiaci folyamatokkal. Nevéhez köthető a magyar logisztikai szolgáltatók negyedéves adatszolgáltatásának kialakítása, valamint a futárszolgálati NPS-ek ügyfél-oldali elindítása.

Kolbert István
Kolbert István

Okleveles közgazdász, az elmúlt 15 évben marketing vezető, elemző és stratégiai tanácsadó szerepköröket töltött be a digitális kereskedelmi piachoz szorosan kapcsolódó startupoknál, legutóbb a Boxy piacralépési stratégiájáért felelt. A Vedd fel a versenyt e-kereskedelmi podcast társ-házigazdájaként szívügye a magyar e-kereskedők edukációja, rendszeresen auditál és mentorál hazai webáruházakat.

Nagy Szilvia
Nagy Szilvia

Közgazdász, marketing szakember. Jelenleg a DHL Express Magyarország e-commerce és marketing vezetője. A kifejezetten e-kereskedőknek létrehozott, nemzetközi kereskedelmet előmozdító Power Up Your Potential program tanácsadója és mentora. Szakterülete az ügyfélbarát webshopok kialakítása és a digitális marketingben rejlő lehetőségek kiaknázása. Azon dolgozik, hogy a magyar webáruházak – legyenek akár újonnan induló vagy már elismert vállalkozások – még sikeresebbek legyenek a nemzetközi e-kereskedelem porondján is. Korábban az Airport Council International Europe Digital Communication Fórumának alelnöke és a METU szolgáltatásmarketing óraadó oktatója.

Polyák Balázs
Polyák Balázs

2011 óta a Google Magyarország csapatának tagja, jelenleg Principal Analytical Consultant. Tanácsadóként elsődleges szakterületei a digitális transzformáció, az export stratégia és a nyereségszerzés. Elhivatott lokálpatriótaként egyik fő célja, hogy minél több magyar cégnek segítsen, hogy világszerte elismert és népszerű brandekké váljanak.

Schmidt Dániel
Schmidt Dániel
Jelenleg a Boxy Logisztikai Zrt. Innovációs és termékfejlesztési vezetője. Több mint 10 éve foglalkozik az e-kereskedelemhez kapcsolódó logisztikával. Vezető és stratégiai pozíciókban dolgozott az e-kereskedelem és logisztika területén, korábban a MOL Group Senior e-kereskedelmi & logisztikai tanácsadójaként tevékenykedett, ahol az új és innovatív üzleti modellek fejlesztéséért felelt, illetve a Magyar Posta Stratégiai szakértőjeként a teljes vállalati stratégia megalkotásáért és az új innovációs keretrendszer kialakításáért volt felelős. Az első end-to-end magyarországi csomagautomata hálózat felépítésében társalapítóként vett részt.
Táncsics András
Táncsics András

A Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatója. Korábban a Magyar Postánál volt termékmenedzsment-, majd stratégiai igazgató, később a MOL Group e-commerce vezetője. Több mint 10 éves e-kereskedelmi tapasztalatának köszönthetően egy egyedülálló méretű és technológiai színvonalú fulfillment szolgáltató céget hozott létre, hogy ezzel megkönnyítse a webáruházak életét, legyen szó raktározásról, csomagolásról, szállításról vagy tanácsadásról.

Flekács Zoltán
Flekács Zoltán

Performance divízióvezető, a Growww Digital társtulajdonosa. Zoltán az eredményorientált hirdetéskezelés elkötelezett támogatója, legyen szó B2B, B2C vagy C2C területről. A Growww Digital olyan nemzetközi performance elismeréseket tudhat magáénak neki köszönhetően, mint a European Search Awards 2019 shortlist, a European Business Awards 2017/2018/2019 National Winner vagy az Innovation Hungary 2016 közönségdíj (ROIminer).

Madar Norbert
Madar Norbert

Okleveles közgazdász, GKID társalapítója és vezető tanácsadója. Több mint egy évtizede foglalkozik tanácsadási, stratégiaalkotási és kommunikációs feladatokkal. Fő szakterülete az e-kereskedelem, a logisztika, valamint a digitális transzformáció. Az ő nevéhez köthető a magyar online piac legátfogóbb e-kereskedelemmel foglalkozó kutatássorozatának elindítása, valamint az első nyilvános, hazai e-kereskedői toplista megalkotása. 

Ocskay László
Ocskay László

A Budapesti Corvinus Egyetemen végzett Vezetés és szervezés, Vállalati stratégia szakirányon. 2008 óta vezetik Radó Mátyással az OANDER Development Kft.-t, ahol digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítik elő ügyfeleik növekedését. László szerint az utóbbi évek legfontosabb kihívása az eddigi kereskedelmi gyakorlatok digitalizációja, illetve az egységesített kereskedelmi rendszerek kidolgozása.

Rédey László
Rédey László

Közel 10 éves kereskedői tapasztalat után 2018-ban csatlakozott az OANDER-hez, ahol jelenleg Head of Product pozícióban dolgozik. Szakterülete az e-kereskedelmi stratégiák kidolgozása és finomítása, az online áruházak kialakítása és optimalizálása, valamint a többországos, többcsatornás kereskedelmi megoldások támogatása. Úgy véli, hogy a magyar online kereskedelem még nagyobb növekedési potenciállal bír, és célja, hogy ebben a növekedésben segítséget nyújtson a kereskedők számára.

Szabó László
Szabó László

Növekedési szakértő, a külföldi piacokra lépés specialistája, a Growww Digital CEE régióbeli digitális marketing ügynökség ügyvezető partnere. 16 éve foglalkozik digitális marketinggel a Budapest-Pozsony-Prága tengelyen, regionális e-kereskedőket segít az intenzív növekedésben és a terjeszkedésben. A ROIshopper CSP eszköz alapítója, a CEE Digital Alliance regionális digitális ügynökségi szövetség, valamint a Digitális Kereskedelmi Szövetség társalapítója és vezetőségi tagja. 

Tatár Szilárd
Tatár Szilárd

Az OANDER Development Kft. üzleti elemzője. Cégek digitális transzformációját segíti a hatékonyabb, automatizált folyamatok kialakításában és versenyképességük növelésében. Közel 20 éve foglalkozik e-kereskedelemmel, mely idő alatt ügyfél és ügynökségi területeken, különböző szerepkörökön keresztül bővítette szakmai ismereteit. Nagy tapasztalattal rendelkezik B2B folyamatok automatizációjában.

Jelentkezés