Space4Commerce 2025

Szerző: | 2025. május 29. | Események

Trendek, adatok, megoldások – A Space4Commerce budapesti állomásának legfontosabb üzenetei 

A Space4Commerce a Mastercard innovatív programja, amelynek célja a kiskereskedelmi partnerek támogatása Európa-szerte. A kezdeményezés az üzleti működés fejlesztését szolgálja adatvezérelt betekintések nyújtásával, a Mastercard széleskörű adatbázisának kiaknázásával, valamint fogyasztói nézőpontok bemutatásával piackutatások és felmérések alapján. A Space4Commerce elkötelezett az iparági tudásmegosztás mellett, amelyet esettanulmányokkal, bevált gyakorlatokkal és sikeres kiskereskedői történeteken keresztül valósít meg.

2025. május 19-én a MÜPA adott otthont a Space4Commerce kezdeményezés budapesti állomásának, amely Data Unlocked: Personalization and Consumer Trends in Marketing címmel került megrendezésre. Az esemény során a résztvevők betekintést nyerhettek azokba a hajtóerőkbe, amelyek napjaink piacát formálják – különös tekintettel arra, hogyan alakítja át iparágunkat a változó fogyasztói magatartás.

Az előadók között szerepeltek magyar és európai Mastercard szakértők, valamint a Google és a Teufel képviselői is. A rendezvényen két, 2025-ben végzett, friss piackutatás eredményeit is bemutatták, amelyeket a Space4Commerce csapata készített, kifejezetten a fogyasztói trendek és a személyre szabott marketing lehetőségeinek feltérképezésére.

Agnieszka Śpionek és Haasz Viktória részletesen végigvezettek minket a generációk közötti különbségeken a vásárlói viselkedés terén. Bemutatásra kerültek olyan innovatív trendek, mint például a Pinduoduo-féle csoportos vásárlás modellje, amely közösségi erővel teszi lehetővé az alacsonyabb árak elérését. Megtudhattuk azt is, hogy míg korábban a „menő” szó általánosan pozitív jelentést hordozott, a Z generáció körében ez már inkább idejétmúltnak számít.

Külön figyelmet kapott egy vadonatúj jelenség, a Smartflation, amely a prémium és luxus termékek gazdaságosabb beszerzésének új útját mutatja meg.

A kutatás számos meglepő és tanulságos eredményt tárt fel a Z generáció vásárlási szokásairól:

  • Mindössze 36%-uk lenne hajlandó csökkenteni életszínvonalát pénzügyi nehézségek esetén.
  • 63%-uk aktívan keresi az olcsóbb beszerzési lehetőségeket a rendszeresen vásárolt termékek esetében. A márkahűség náluk csak akkor játszik szerepet, ha az kézzelfogható pénzügyi előnnyel jár.
  • Csupán 17%-uk gondolja, hogy a luxus számukra elérhetetlen – köszönhetően többek között a használt piac térnyerésének.
  • Ugyanakkor a generáció jelentős része mégis frusztrációt él meg a vásárlási folyamat során.

A program második felében Horváth Edina és Oláh Bálint a közép-európai e-kereskedelem legfrissebb trendjeire fókuszáltak. Előadásukban az online vásárolt fizikai termékek – például divatcikkek és elektronikai eszközök – piacát vizsgálták.

A prezentáció makroszintű áttekintéssel indult, majd saját vásárlási élményeiken keresztül mutatták be, hogyan hatnak a bevételi tényezők az e-kereskedelmi szereplők eredményességére. Az előadás legfontosabb megállapításai:

  • A vásárlók 80%-a elvár valamilyen szintű személyre szabott élményt a vásárlás során, ugyanakkor sokan vonakodnak megosztani az ehhez szükséges adataikat.
  • A fogyasztók több mint 90%-a hagyott már félbe vásárlást azért, mert nem találta a számára megfelelő szállítási opciót.
  • Az elektronikus tárcával történő fizetések aránya háromszorosára nőtt az elmúlt két évben.

Globális nyomás alatt a magyar e-kereskedelem

Globális nyomás alatt a magyar e-kereskedelem

Globális nyomás, helyi válaszok: merre tart a magyar e-kereskedelem? „Ma már erősen lejt a pálya a több országot kiszolgálni képes kereskedők felé” – hangzott el Madar Norbert, a DKSZ alelnöke (és egyben a a PwC digitális kereskedelmi területekért felelős, vezető...

Voice of the Consumer 2025

Voice of the Consumer 2025

A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni, de ez egyre nehezebben valósítható meg. Habár sokan figyelnek a tudatosságra – például maradékmentéssel és...

HungarEcomm Stars 2025

HungarEcomm Stars 2025

Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...

E-toplista 2024

E-toplista 2024

A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...