Trendek, adatok, megoldások – A Space4Commerce budapesti állomásának legfontosabb üzenetei
A Space4Commerce a Mastercard innovatív programja, amelynek célja a kiskereskedelmi partnerek támogatása Európa-szerte. A kezdeményezés az üzleti működés fejlesztését szolgálja adatvezérelt betekintések nyújtásával, a Mastercard széleskörű adatbázisának kiaknázásával, valamint fogyasztói nézőpontok bemutatásával piackutatások és felmérések alapján. A Space4Commerce elkötelezett az iparági tudásmegosztás mellett, amelyet esettanulmányokkal, bevált gyakorlatokkal és sikeres kiskereskedői történeteken keresztül valósít meg.
2025. május 19-én a MÜPA adott otthont a Space4Commerce kezdeményezés budapesti állomásának, amely Data Unlocked: Personalization and Consumer Trends in Marketing címmel került megrendezésre. Az esemény során a résztvevők betekintést nyerhettek azokba a hajtóerőkbe, amelyek napjaink piacát formálják – különös tekintettel arra, hogyan alakítja át iparágunkat a változó fogyasztói magatartás.
Az előadók között szerepeltek magyar és európai Mastercard szakértők, valamint a Google és a Teufel képviselői is. A rendezvényen két, 2025-ben végzett, friss piackutatás eredményeit is bemutatták, amelyeket a Space4Commerce csapata készített, kifejezetten a fogyasztói trendek és a személyre szabott marketing lehetőségeinek feltérképezésére.
Agnieszka Śpionek és Haasz Viktória részletesen végigvezettek minket a generációk közötti különbségeken a vásárlói viselkedés terén. Bemutatásra kerültek olyan innovatív trendek, mint például a Pinduoduo-féle csoportos vásárlás modellje, amely közösségi erővel teszi lehetővé az alacsonyabb árak elérését. Megtudhattuk azt is, hogy míg korábban a „menő” szó általánosan pozitív jelentést hordozott, a Z generáció körében ez már inkább idejétmúltnak számít.
Külön figyelmet kapott egy vadonatúj jelenség, a Smartflation, amely a prémium és luxus termékek gazdaságosabb beszerzésének új útját mutatja meg.

A kutatás számos meglepő és tanulságos eredményt tárt fel a Z generáció vásárlási szokásairól:
- Mindössze 36%-uk lenne hajlandó csökkenteni életszínvonalát pénzügyi nehézségek esetén.
- 63%-uk aktívan keresi az olcsóbb beszerzési lehetőségeket a rendszeresen vásárolt termékek esetében. A márkahűség náluk csak akkor játszik szerepet, ha az kézzelfogható pénzügyi előnnyel jár.
- Csupán 17%-uk gondolja, hogy a luxus számukra elérhetetlen – köszönhetően többek között a használt piac térnyerésének.
- Ugyanakkor a generáció jelentős része mégis frusztrációt él meg a vásárlási folyamat során.
A program második felében Horváth Edina és Oláh Bálint a közép-európai e-kereskedelem legfrissebb trendjeire fókuszáltak. Előadásukban az online vásárolt fizikai termékek – például divatcikkek és elektronikai eszközök – piacát vizsgálták.
A prezentáció makroszintű áttekintéssel indult, majd saját vásárlási élményeiken keresztül mutatták be, hogyan hatnak a bevételi tényezők az e-kereskedelmi szereplők eredményességére. Az előadás legfontosabb megállapításai:
- A vásárlók 80%-a elvár valamilyen szintű személyre szabott élményt a vásárlás során, ugyanakkor sokan vonakodnak megosztani az ehhez szükséges adataikat.
- A fogyasztók több mint 90%-a hagyott már félbe vásárlást azért, mert nem találta a számára megfelelő szállítási opciót.
- Az elektronikus tárcával történő fizetések aránya háromszorosára nőtt az elmúlt két évben.
XXI. E‑kereskedelmi Konferencia
Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...
Határtalan kereskedelem
Az egységes vásárlói élmény a versenyképesség kulcsa A vásárlási szokások az elmúlt években drámaian átalakultak – a fogyasztók ma már nem csatornákban, hanem élményekben gondolkodnak. A 2024-es Omnichannel Scale kutatás és a legfrissebb európai trendek egyértelművé...
Age of Cybercrime 2025
Összefogásra van szükség a kibercsalások megállításához 30 milliárd forint kárt okoztak a kiberbűnözők tavaly. Bár minden iparágban aktívak, tevékenységüknek különösen kitettnek számít az online kereskedelem. Az online piacterek felhasználóinak 43%-a tapasztalt már...
Top 50 CEE Online Exporters 2024
How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.
A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...
Új lendület a digitális kereskedelemben
Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...