Gyakran Ismételt Kérdések
Mi az a DKSZ?
A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) egy olyan szakmai együttműködés, melynek fókuszában a magyarországi e-kereskedelem és e-kereskedők helyzetének javítása áll. A szövetség elsődleges célja a magyarországi e-kereskedelem kihívásainak feltárása és ennek nyomán a magyar e-kereskedelem helyzetének előmozdítása, a hazai szereplők megerősítése és az export hajlandóság fellendítése.
Miért alakult a DKSZ?
Az elmúlt időszakban a tagok külön-külön is azzal a problémával szembesültek, hogy erős a kis és közepes e-kereskedelmi szereplők regionális lemaradása és felgyorsult a nem hazai tulajdonban lévő e- kereskedelmi vállalatok térnyerése. A sokszínű és különböző érettségi szintű e-kereskedők különböző erőforrásokkal rendelkeznek és különböző kihívásokkal szembesülnek, melyek legfőbb okai a képzett munkaerő és hosszú távú stratégia hiánya, a céges logisztika fejletlensége vagy rugalmatlansága, külpiaci terjeszkedésnél a helyismeret, piacismeret hiánya és abból fakadó jogi és adminisztrációs problémák és lokalizációs nehézségek.
Látszik, hogy a magyar vásárlók és az e-kereskedőket támogató rendszerek – online szolgáltatások, fizetési szolgáltatók, logisztikai cégek stb. – készen állnak arra, hogy a magyar e-kereskedelem növekedésnek induljon, ugyanakkor a lokálisan erős magyar e-kereskedelem esetében kevés olyan példa van, hogy egy helyi e-kereskedő külföldön sikeres legyen. A DKSZ ezen a helyzeten szeretne változtatni, javítani a hazai e-kereskedők támogatásával.
Kik a DKSZ alapítói?
A szövetség alapítói olyan magyar vagy Magyarországon működő nemzetközi cégek és szakmai szervezetek, akik a hazai e-kereskedelmi ökoszisztéma kulcsszereplőiként elkötelezettek a magyar e-kereskedelem helyzetének javítása iránt, hisznek a magyar cégek növekedésében és aktív támogatói, elősegítői kívánnak lenni ennek a fejlődési folyamatnak. További információ az Alapítók fülön.
Hogyan tudom felvenni a kapcsolatot a szövetséggel?
A szövetséggel az info@dksz.hu e-mail címen lehet felvenni a kapcsolatot.
Mivel foglalkozik a DKSZ?
A tagok közösen dolgoznak azon, hogy a jelenleg lemaradó hazai e-kereskedelem növekedésnek induljon és olyan komoly e-kereskedők nőjenek fel Magyarországon, akiknek sikerei nemzetközi szinten is látható lehet a következő években. Céljainkról bővebben a Főoldalon írtunk.
A szövetség igyekszik felhívni a figyelmet a jelenleg legfontosabb kihívásokra és ezekre megfelelő megoldásokat találni.
Mik a DKSZ céljai?
Legfontosabb céljaink:
-
a magyar e-kereskedelem kihívásainak megértése célzott kutatásokkal;
- a fejlesztési lehetőségek és lehetséges ösztönzők meghatározása, melyek hozzájárulnak a hazai e-kereskedők megerősítéséhez és sikeréhez;
- az export hajlandóság fellendítése;
- a hazai e-kereskedők nemzetközi sikereinek elősegítése és megmutatása;
- a hazai e-kereskedők és szereplők edukálása és informálása;
- kapcsolódás az ökoszisztéma szereplőivel;
- a jelenlegi akadályok megszűntetése és a támogató környezet továbbfejlesztése.