Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Szerző: | 2024. június 20. | Események

Speeding up CEE: A technológia és a digitális gazdaság fejlődésének lehetőségei

A június 18-ai Speeding Up CEE konferencia keretén belül a meghívott iparági vezetők és kormányzati képviselők megismerhették, milyen prioritásokat lát a régióban digitalizáció és a versenyképesség növelése szempontjából az újonnan felálló Uniós intézmények és az Európai Tanács magyar soros elnöksége kapcsán az IVSZ, a CEE Digital Coalition és a Digitális Kereskedelmi Szövetség.

A felhőtechnológia gazdasági hatásai, a közép-kelet-európai régió IKT-szektorának helyzete és az e-kereskedelem, mint a növekedés motorja mind színpadra került az IVSZ, a CEE Digital Coalition, valamint a DKSZ közös szervezésében megvalósuló nemzetközi konferenciáján.

Az e-kereskedelemről, mint a régió növekedési motorjáról szóló panelbeszélgetés fókuszában a regionális e-kereskedelem aktuális állapota és fejlődési lehetőségei álltak. A digitális kereskedelem a digitális gazdaság egyik legfontosabb hajtóereje, így a piaci szereplők megfelelő támogatása kulcsfontosságú a növekedéshez. A beszélgetés során -a globális e-kereskedelmi szereplők térnyerését figyelembe véve- kiemelésre került az edukáció szerepe, valamint a külföldi terjeszkedést magában foglaló stratégiai gondolkodás, melyek meghatározó elemei lehetnek a magyar e-kereskedelmi szereplők jövőjének. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke; Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója; Lévai Bálint, a BioTechUSA CEO-ja; Fischer András, az OTP innovációs vezetője; és Szabó László, a Growww Digital ügyvezetője és a DKSZ társalapítója egyetértettek abban is, hogy szükség van a hazai jópéldák bemutatására, és a vállalatok támogatására, amelyet a DKSZ Mentorprogramján keresztül jelenleg is végez.

A konferencián debütált az IVSZ gazdasági hatáselemzése a felhőtechnológiáról. A tanulmány részletes képet mutat be arról, milyen gazdasági előnyei vannak a felhőtechnológia integrációjának, milyen jógyakorlatok léteznek a világban, és mik az IVSZ javaslatai a döntéshozók számára a felhőadaptáció felgyorsítására. Az IVSZ szabályozási és nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője, Derzsényi Éva többek között arról beszélgetett Kaszás Zoltánnal, az OTP Bank ügyvezető igazgatójával; Szabó Péterrel, a Microsoft ügyvezető igazgatójával; Denys Petrovval, a Google Cloud CEE Enterprise menedzserével; Ádám Csongorral, az IdomSoft Chief Product Officerével és Zaránd Miklóssal, a Deloitte partnerével, hogyan lehet felgyorsítani a felhőtechnológiák adaptációját a gazdaság különböző szegmenseiben.

Továbbá az eseményen mutatta be a CEE Digital Coalition a régiós IKT-szektorban rejlő lehetőségeket bemutató tanulmányát kiemelve, hogy jelenleg is nagyon gyors ütemű a fejlődés ezen a területen. Ez látszik abból is, hogy folyamatosan nő a szektor hozzájárulása a GDP-hez, számos új munkahely létrejötte ehhez a szektorhoz köthető, illetve hogy az IKT-szolgáltatások exportja a közép-kelet-európai régióban több mint hatszorosára nőtt 2005 és 2021 között.

Konferenciánk célja volt, hogy a résztvevők számára átfogó képet nyújtsunk a digitális gazdaság aktuális helyzetéről és jövőbeni lehetőségeiről. Reméljük, hogy a bemutatott tanulmányok és beszélgetések segítettek új perspektívákat nyitni és inspirációt adni a további fejlődéshez.

Top 50 CEE Online Exporters 2024

Top 50 CEE Online Exporters 2024

How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...

Új lendület a digitális kereskedelemben

Új lendület a digitális kereskedelemben

Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...

HungarEcomm Stars 2025

HungarEcomm Stars 2025

Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...

E-toplista 2024

E-toplista 2024

A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...

XXI. Ecommerce Conference

XXI. Ecommerce Conference

Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...

Space4Commerce 2025 in Budapest

Space4Commerce 2025 in Budapest

Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...