Ocskay László, OANDER

Szerző: | 2023. május 14. | Szervezet

Bemutatjuk új tagunkat

Az OANDER Development Kft. Ocskay László képviseletével csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.

Ocskay László a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett Vezetés és szervezés, Vállalati stratégia szakirányon. 2008 óta vezetik Radó Mátyással az OANDER Development Kft.-t, ahol digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítik elő ügyfeleik növekedését.

„Az utóbbi évek egyik legfontosabb kihívása az eddigi kereskedelmi gyakorlatok digitalizációja” – interjú Ocskay Lászlóval.

– Miért fontos számodra és az OANDER számára a digitális kereskedelem?

Mindennapi tevékenységünk során azon fáradozunk, hogy a hazai és külföldi partnereink kereskedelme a digitális térben is hatékonyan, eredményesen valósuljon meg. Digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítjük elő a növekedésüket. Megoldásainkat tartós együttműködésre, üzleti evolúcióra építjük, amelynek célja a partnereink domináns piaci pozíciójának kialakítása.

– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?

Nagyon gyakran találkozunk azzal a gátló tényezővel, hogy a vállalat tulajdonosok IT problémaként tekintenek a kereskedelem digitalizációra, miközben az a vállalat valamennyi folyamatát átható tényező. A digitális kereskedelmi megoldások emberek segítését, kiváltását vagy éppen új, emberek által már nem kivitelezhető vállalati képességek életre hívását teszik lehetővé.

Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy a hazai vállalatok gyakran erősen belpiaci fókusszal működnek, miközben a nyílt határok mellett számos globális és régiós partnerrel kell versenyezniük.

„Olyan versenytársakkal néznek szembe, amelyek több, nagyobb piacon is jelen vannak, az innovációs költségük megoszlik azok között, cost-leaderként viselkedve pedig lassacskán felőrlik a helyi szereplők lokális előnyét.”

– Milyen céllal csatlakoztatok az OANDER-rel a DKSZ-hez?

Az OANDER 15 éve foglalkozik webes tervezéssel és fejlesztéssel, 2011 óta pedig e-kereskedelemmel, valamint értékesítés-támogató szoftverekkel és stratégiai tanácsadással. 2014-től kezdődően kifejezetten omnichannel megoldások kiépítésére fókuszálunk. Hisszük, hogy eddigi tapasztalatainknak és átfogó tudásunknak köszönhetően segíteni tudjuk a kereskedők szintlépését.

Hogy  látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?

Az általunk kínált megoldások számtalan jelentős kereskedőnek biztosítottak belépést a digitális kereskedelembe és segítettük a külföldi terjeszkedésüket legyen szó európai vagy közel-keleti országokról.

Szeretnénk ezt a tevékenységünket szélesebb körben folytatni, a DKSZ partnereinkkel közösen, hatékonyabban edukálni és felzárkóztatni a hazai kereskedőket. Mindeközben szeretnénk új partnerekkel megismerkedni, akiktől tanulhatunk és együttes erővel indulhatunk a régiós vagy akár azon túlmutató versenyben.

– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?

A kereskedelem átalakulása több fronton is zajlik, egyszerre történik egy alapos digitális átalakulás, mindeközben rövidülnek az értékláncok, a nyílt határok pedig számos nem várt konkurens megjelenését hozzák el.

“Mindhárom tényezőre lehet találni üzleti válaszokat, azonban ehhez alapos elemzésre és alaposan kidolgozott stratégiára van szükség, beleértve a digitalizációs és a cross-border stratégiákat is.”

Az OANDER szakemberei segítenek ezen koncepciók kialakításában, valamint a KÜRT Akadémia képzésein és a Digitális Kereskedelem Szövetség mentor programjának köszönhetően nagyszerű lehetőség nyílik a stratégia alkotáshoz szükséges innovációs légkör megteremtésére. Mindezt minden esetben célszerű a legmagasabb szinten, a vállalat tulajdonosaival és vezetőségével kezdeni.

Takács Borbála, Adevinta

Takács Borbála, Adevinta

Takács Borbála 20 éves ügynökségi tapasztalat után 2021 végén csatlakozott az Adevinta Hungary csapatához, amely olyan piacvezető márkákkal van jelen a hazai e-kereskedelmi ökoszisztémában, mint a Jófogás és a Használtautó.hu. A DKSZ-ben azért dolgozik, hogy a hazai...

Szabó László, Growww Digital

Szabó László, Growww Digital

Szabó László a Growww Digital társtulajdonosa és társalapítója 16 éve tevékenykedik a Budapest-Pozsony-Prága tengelyen. Digitális marketingesként elkötelezett tevékenységet folytat a magyar e-kereskedelem fejlesztéséért és a hazai digitális sikertörténetek...

Madar Norbert, GKID

Madar Norbert, GKID

Madar Norbert a GKID társalapítója, valamint vezető tanácsadója. Fő szakterülete az e-kereskedelem, a logisztika, valamint a digitális transzformáció. Az ő nevéhez köthető a magyar online piac legátfogóbb e-kereskedelemmel foglalkozó kutatássorozatának elindítása,...