Bemutatjuk új tagunkat
Táncsics András képviseletével a Boxy Logisztikai Zrt. csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.
Táncsics András a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatója. Korábban a Magyar Postánál volt termékmenedzsment-, majd stratégiai igazgató, később a MOL Group e-commerce vezetője. Több mint 10 éves e-kereskedelmi tapasztalatának köszönthetően egy egyedülálló méretű és technológiai színvonalú fulfillment szolgáltató céget hozott létre, hogy ezzel megkönnyítse a webáruházak életét, legyen szó raktározásról, csomagolásról, szállításról vagy tanácsadásról.
„A digitális kereskedelem a kiskereskedelem jövője” – interjú Táncsics Andrással.
– Miért fontos számodra és a Boxy számára a digitális kereskedelem?
A digitális kereskedelem aránya évről évre a világ összes országában nő, és bár (mint a válság hatására most napjainkban is sajnos látjuk) néha érik hullámvölgyek, nem kérdés, hogy hosszú távon ez jelenti majd a kiskereskedelem leginkább felívelő ágát. A Boxy logisztikai-informatikai szolgáltatóként egy olyan meghatározó és integráns szereplője a digitális kereskedelem közép-kelet európai piacának, aki folyamatosan reagál a fejlődés során törvényszerűen nap mint nap megjelenő kereskedői igényekre és kihívásokra.
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
Pillanatnyilag szomorú aktualitást ad a kérdésnek a kivétel nélkül minden kereskedőt érintő válság, ami nyilván mindenkit foglalkoztat és amire mindenki jó válaszokat keres. Mi a raktárlogisztikai megoldásainkkal kézenfekvő segítséget tudunk adni mindebben, már önmagában azzal is, hogy a saját raktározási fix költségek helyett skálázható, a forgalmi változásokat egy az egyben követő költségstruktúrát tudunk mutatni, ami esetleges forgalmi visszaesések esetén is tervezhetőbbé teszik egy vállalkozás költségvetését.
„Emellett az egyik leggyakrabban jelentkező kihívás a szakemberhiány, a megfelelően képzett és elérhető szakemberek alacsony száma nem csak az országban, de a régióban is.”
Bárki aki üzemeltet saját informatikai vagy operációs területet, nap mint nap érzi ezt a bőrén. A raktárlogisztika kiszervezése egy valóban markáns, szakmai alapokon felépített, robosztus külső szereplőnek erre is megnyugtató válasz tud lenni.
– Milyen céllal csatlakoztatok a Boxy-val a DKSZ-hez?
A célunk az, hogy egy szakmai szövetségbe tömörülve erősítsük azt a tudásbázist, ami strukturáltan és világos keretek közt tud segítséget nyújtani az ezt kereső kereskedőknek. Egyértelműen látható, hogy az országban a digitális kereskedelem kérdése a legtöbb vállalkozásnál még mindig gyerekcipőben jár, miközben a piacokat egyértelműen dominálják külföldi, tőkeerős szereplők, akik beszerzési vagy akár marketing költségvetési szempontból teljesen más nagyságrendben játszanak, korszerű informatikai/technológiai megoldásokkal gyorsan állva hagyják a helyi versenytársaikat. A célunk az, hogy aki szakmai értelemben fejlődni akar, tudjon hova érdemi segítségért fordulni.
– Hogy látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?
A Boxy nagyvállalati logikák alapján lett felépítve, a felső- és középmenedzsmentje több tucat olyan élvonalbeli szakértőből áll, akik korábbi nívós szakmai állomáshelyeiken sokszor bizonyították már a képességeiket. Az itt felhalmozódott tudást és tapasztalatot kínáljuk fel a DKSZ kereteiben azoknak akik megkeresnek minket, tematizált és szintetizált módon, közérthetően. A DKSZ jelenlegi összetétele rendkívül jó elegye a digitális kereskedelmi értéklánc különböző szereplőinek, akik egymást jól kiegészítve gyakorlatilag valamennyi főbb folyamati csomópont szükséges szakértelmét lefedik. Ez egy jó csillagzat alatt született már-már ideális konstelláció, remek lehetőség a kereskedőknek.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
“Merjenek kérdezni, segítséget kérni.”
Magyarországon sajnos még mindig uralkodó az a mindset, hogy a kereskedőcég tulajdonosa/ügyvezetője egyszemélyben akar megoldani mindent.
„Napjainkban már senki sem polihisztor, a sok irányítandó szakterület rendkívül heterogén, elmélyült és naponta fejlődő tudásbázist igényel, amit egyszemélyben lehetetlen lekövetni.”
Az hogy ki milyen szakemberekkel veszi körbe magát, kivel dolgozik partnerként együtt vagy kitől kér tanácsot, a versenyt érdemben eldöntő tényezővé vált. A DKSZ mentorprogramja egy olyan ideális lehetőség, ami ezen az úton nagy segítséget jelenthet.
Top 50 CEE Online Exporters 2024
How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.
A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...
Új lendület a digitális kereskedelemben
Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...
PwC karácsonyi kutatás 2025
Mennyit költünk idén karácsonyra? Rekordösszegek és új vásárlói szokások az idei Black Friday-en A korábbi évekkel ellentétben a Black Friday már nem csak egyetlen novemberi napból áll, hanem egy több napon-héten át tartó akciósorozattal bombázzák a fogyasztókat. A...
DHL 2025 E-Commerce Trends Reports
A DHL bemutatta az első globális e-kereskedelmi üzleti jelentését: AI, social commerce és a fenntarthatóság vezetik a 2025-ös trendeket A riport exkluzív betekintést nyújt abba, hogyan értékesítenek, növekednek és boldogulnak a vállalatok a gyorsan változó digitális...
DHL 2025 E-Commerce Trends Reports
DHL unveils first global e-commerce business report: AI, social commerce & sustainability lead 2025 trends The report offers an exclusive look at how companies are selling, scaling, and succeeding in today's rapidly evolving digital landscape, driven by...
HungarEcomm Stars 2025
Who are the most Globally Competitive Hungarian Webshops in 2025? A narrow elite is setting the pace in Hungarian e-commerce: for the second time, the HungarEcomm Stars Award has been presented to companies that are not only successful locally but also capable of...
HungarEcomm Stars 2025
Ezek a legvilágpiacképesebb magyar webshopok 2025-ben Szűk élboly diktálja a tempót a magyar e-kereskedelemben: második alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat azoknak a vállalatoknak, amelyek nemcsak itthon, hanem a nemzetközi színtéren is képesek versenytársa...
Hungarian E-Commerce Under Global Pressure
How Hungarian E-Commerce Can Stay Competitive in the Global Online Market “As of today, the playing field strongly favors retailers who can serve multiple countries,” highlighted Norbert Madar, Vice President of the Digital Commerce Alliance, in a recent interview...






