Stratégiai együttműködés a HEPA-val

Szerző: | 2023. június 7. | Szervezet

Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ

Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export hajlandóságát.

A magyar cégek exportsikereinek elősegítésén fáradozó HEPA és DKSZ közösen is tesznek azért, hogy tovább épüljön az a támogató környezet, amelyben a hazai vállalkozások erősödhetnek, fejlődhetnek és továbbléphetnek a nemzetközi piacokra. Az együttműködés keretében kiemelt figyelmet szentelnek a közösségépítésnek és olyan lokális lehetőségek megteremtésének, melyek segítik a hazai e-kereskedőket a növekedésben.

Az e-kereskedelmi ágazat magas növekedési potenciállal rendelkezik ugyan, de jelenleg fejletlenebb a magyar gazdaságban, mint a régió más országaiban. A szektorban rejlő növekedési lehetőségek optimális kiaknázásához az ökoszisztémában tapasztalható hiányosságokat és kihívásokat kezelni kell.

„A digitális gazdaság megfelelő ütemű fejlődésében jelentős nemzetgazdasági potenciál lenne, melyre már az IVSZ footprint kutatása is rámutatott, legutóbb pedig a McKinsey tanulmánya hívta fel rá a figyelmet. Ez utóbbi szerint, ha sikerülne az éllovas országokhoz felzárkózni, az 2030-ra kb. 8500 milliárd forint GDP-többletet hozna Magyarországnak. Ehhez az e-kereskedelem fejlesztése nagy mértékben hozzájárulhat, ezért a magyar kereskedő kkv-k digitális térbe terelése és az exportpotenciál ilyen formában történő bővítése kihagyhatatlan lehetőség számunkra.”

– jegyezte meg Tajthy Krisztina az IVSZ Főtitkára.

Köszöntőjében Bíró Pál, a Digitális Kereskedelmi Szövetség Elnöke, a Google magyarországi vezetője elmondta:

Az elkövetkező időszakban jelentős átalakulásra van szükség a digitális kereskedelemben ahhoz, hogy egyre több és erősebb Magyarországról induló szereplő váljon meghatározóvá a régióban és globálisan. Nagyon biztató látni, hogy milyen hatást érhet el közösen a DKSZ és a HEPA az elkövetkező időszakban közös eseményekkel, online tartalmakkal és a most nyáron induló mentorporgrammal, amely érett hazai cégeknek segít majd hidat építeni a nemzetközi piacok felé.“

Jenei Gábor, a HEPA Exportfejlesztési Ügynökség Vezérigazgatója kiemelte:

„Jól láthatóak azok a hazai e-kereskedelmi szektort érintő, exportra hatást gyakorló akadályok, amelyek gátolják a magyar gazdasági szereplők fejlődését, különösen az értékesítés és a marketing területén. A nemzetközi versenyképességünket a digitalizációs képességeink alapjaiban határozzák meg, így szeretnénk, ha minél több magyar kkv élne a digitalizáció nyújtotta széleskörű lehetőségekkel. A digitalizáció nem választás kérdése, hanem egy olyan eszköz, amely abszolút versenyelőnyhöz juttathatja a vállalkozásokat. A HEPA és a DKSZ közötti együttműködés keretében ezt kívánjuk előmozdítani. Csatlakozunk a DKSZ mentorprogramjához, szakmai tudásunkat kölcsönösen tudjuk alkalmazni, ebben nyújtanak majd nagy segítséget a HEPA Exportakadémia képzési programjai is.”

Mindkét szervezet fontosnak tartja, hogy a magyar e-kereskedők számára alapvető legyen a nemzetközi piaci fókusz már a vállalkozás első pillanatától.

„A GKID kutatásaiban rendre látszik az a tendencia, hogy míg a hazai cégek nem bíznak magukban ha nemzetközi terjeszkedésről van szó, addig a külföldi cégek már meghatározó szereplői a magyar piacnak, komoly szeletet hasítva ki ezzel a magyar GDP-ből. A DKSZ sokat tett azért, hogy ezt az üzenetet eljuttassa a szektor szereplőihez és büszkén mondhatom, hogy kereskedői oldalon a problématudat bár megvan, a problémák kezeléséhez szükséges eszköztár még hiányzik. Az elmúlt időszakban sokat dolgoztunk a DKSZ e-kereskedőknek szóló mentorprogramján, amely egy formája a kereskedők támogatásának és bízunk benne, hogy a HEPA-val való együttműködés is ennek az eszköztárnak az átadását fogja segíteni és erősíteni.”

– mondta el Madar Norbert, a GKID társalapítója és vezető tanácsadója.

Bitay Zsolt, a Growww Digital Partnere és Cégvezetője az együttműködés erejét emelte ki:

„Biztosak vagyunk benne, hogy együtt hamarabb és nagyobb eredményeket érhetünk el a magyar kereskedők külpiacokra segítésében. A Growww Digital 10 éve támogatja a CEE régió vállalkozásait terjeszkedésükben. Úgy véljük, ez az együttműködés javítani tud a szomszédos országbeli szereplők magyar piacra történő belépésének és a hazai cégek regionális terjeszkedésének arányán. Mi magunk is exportáljuk a tudásunk a régióba, ami nem gyakori a digitálismarketing-szolgáltatók között. Bízunk benne, hogy tudásunkon kívül a jó példával is elöl járva tudjuk együtt sikerre vinni ezt az együttműködést a résztvevőkkel közösen.”

A HEPA és DKSZ stratégiai együttműködése fontos mérföldkő mindkét szervezet életében, amely támogatja egy olyan környezet kialakítását, mely elősegíti a magyar sikertörténetek megszületését, amelyre büszke lehet az ország. Mészáros Ádám a DHL Express Magyarország Country Manager-e is üdvözölte a két szervezet együttműködését:

”A nemzetközi kereskedelemben hatalmas bővülési lehetőségek rejlenek a magyar KKV-k számára. Nagy öröm számomra, hogy a DKSZ alapító tagjaként a DHL Express Magyarország is hozzájárulhat a magyar e-kereskedelmi szektor megerősítéséhez és a hazai vállalkozások export sikereihez a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel közös együttműködési megállapodásnak köszönhetően.” – mondta.

Az e-kereskedelem továbbra is meghatározó ágazat lesz a globális gazdaságban, így elengedhetetlen, hogy a magyar e-kereskedők is megfelelő fejlődési pályára álljanak. A két szervezet egyetért abban, hogy fontos, hogy a külföldi terjeszkedésben ne a problémát, hanem az értéket lássák a magyar kereskedők, és a nemzetközi piacok megnyitása olyan versenyképes nemzetközi munkakörnyezetet teremtsen a magyar cégeknél, amiért a képzett munkaerő szívesen marad itthon.

A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökségről

A Külgazdasági és Külügyminisztérium kormányzati háttérintézményeként a HEPA célja, hogy magas színvonalú szolgáltatásokkal segítse a magyar cégek exportsikereit, valamint hozzájáruljon Magyarország pozitív nemzetközi megítéléséhez. Exportpromóciós tevékenységét más állami, gazdasági háttérintézményekkel együttműködésben látja el.

Top 50 CEE Online Exporters 2024

Top 50 CEE Online Exporters 2024

How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...

Új lendület a digitális kereskedelemben

Új lendület a digitális kereskedelemben

Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...

Határtalan kereskedelem

Határtalan kereskedelem

Az egységes vásárlói élmény a versenyképesség kulcsa A vásárlási szokások az elmúlt években drámaian átalakultak – a fogyasztók ma már nem csatornákban, hanem élményekben gondolkodnak. A 2024-es Omnichannel Scale kutatás és a legfrissebb európai trendek egyértelművé...

Age of Cybercrime 2025

Age of Cybercrime 2025

Collective effort is needed to protect our digital ecosystem Cybercriminals caused damages worth 30 billion forints in Hungary last year. While active across all industries, their activities pose a particularly high risk to the online retail sector. According to...

Age of Cybercrime 2025

Age of Cybercrime 2025

Összefogásra van szükség a kibercsalások megállításához 30 milliárd forint kárt okoztak a kiberbűnözők tavaly. Bár minden iparágban aktívak, tevékenységüknek különösen kitettnek számít az online kereskedelem. Az online piacterek felhasználóinak 43%-a tapasztalt már...

Digital Retail Landscape 2024/II.

Digital Retail Landscape 2024/II.

Hungarian e-commerce growth is now driven by imports In 2024, based on measurements by PwC for Q1-Q3 and preliminary data for Q4, the total Hungarian e-commerce market could reach a sales volume of 1 920 billion HUF with a 15% growth in volume, of which 17% - around...