Stratégiai együttműködés a HEPA-val

Szerző: | 2023. június 7. | Szervezet

Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ

Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export hajlandóságát.

A magyar cégek exportsikereinek elősegítésén fáradozó HEPA és DKSZ közösen is tesznek azért, hogy tovább épüljön az a támogató környezet, amelyben a hazai vállalkozások erősödhetnek, fejlődhetnek és továbbléphetnek a nemzetközi piacokra. Az együttműködés keretében kiemelt figyelmet szentelnek a közösségépítésnek és olyan lokális lehetőségek megteremtésének, melyek segítik a hazai e-kereskedőket a növekedésben.

Az e-kereskedelmi ágazat magas növekedési potenciállal rendelkezik ugyan, de jelenleg fejletlenebb a magyar gazdaságban, mint a régió más országaiban. A szektorban rejlő növekedési lehetőségek optimális kiaknázásához az ökoszisztémában tapasztalható hiányosságokat és kihívásokat kezelni kell.

„A digitális gazdaság megfelelő ütemű fejlődésében jelentős nemzetgazdasági potenciál lenne, melyre már az IVSZ footprint kutatása is rámutatott, legutóbb pedig a McKinsey tanulmánya hívta fel rá a figyelmet. Ez utóbbi szerint, ha sikerülne az éllovas országokhoz felzárkózni, az 2030-ra kb. 8500 milliárd forint GDP-többletet hozna Magyarországnak. Ehhez az e-kereskedelem fejlesztése nagy mértékben hozzájárulhat, ezért a magyar kereskedő kkv-k digitális térbe terelése és az exportpotenciál ilyen formában történő bővítése kihagyhatatlan lehetőség számunkra.”

– jegyezte meg Tajthy Krisztina az IVSZ Főtitkára.

Köszöntőjében Bíró Pál, a Digitális Kereskedelmi Szövetség Elnöke, a Google magyarországi vezetője elmondta:

Az elkövetkező időszakban jelentős átalakulásra van szükség a digitális kereskedelemben ahhoz, hogy egyre több és erősebb Magyarországról induló szereplő váljon meghatározóvá a régióban és globálisan. Nagyon biztató látni, hogy milyen hatást érhet el közösen a DKSZ és a HEPA az elkövetkező időszakban közös eseményekkel, online tartalmakkal és a most nyáron induló mentorporgrammal, amely érett hazai cégeknek segít majd hidat építeni a nemzetközi piacok felé.“

Jenei Gábor, a HEPA Exportfejlesztési Ügynökség Vezérigazgatója kiemelte:

„Jól láthatóak azok a hazai e-kereskedelmi szektort érintő, exportra hatást gyakorló akadályok, amelyek gátolják a magyar gazdasági szereplők fejlődését, különösen az értékesítés és a marketing területén. A nemzetközi versenyképességünket a digitalizációs képességeink alapjaiban határozzák meg, így szeretnénk, ha minél több magyar kkv élne a digitalizáció nyújtotta széleskörű lehetőségekkel. A digitalizáció nem választás kérdése, hanem egy olyan eszköz, amely abszolút versenyelőnyhöz juttathatja a vállalkozásokat. A HEPA és a DKSZ közötti együttműködés keretében ezt kívánjuk előmozdítani. Csatlakozunk a DKSZ mentorprogramjához, szakmai tudásunkat kölcsönösen tudjuk alkalmazni, ebben nyújtanak majd nagy segítséget a HEPA Exportakadémia képzési programjai is.”

Mindkét szervezet fontosnak tartja, hogy a magyar e-kereskedők számára alapvető legyen a nemzetközi piaci fókusz már a vállalkozás első pillanatától.

„A GKID kutatásaiban rendre látszik az a tendencia, hogy míg a hazai cégek nem bíznak magukban ha nemzetközi terjeszkedésről van szó, addig a külföldi cégek már meghatározó szereplői a magyar piacnak, komoly szeletet hasítva ki ezzel a magyar GDP-ből. A DKSZ sokat tett azért, hogy ezt az üzenetet eljuttassa a szektor szereplőihez és büszkén mondhatom, hogy kereskedői oldalon a problématudat bár megvan, a problémák kezeléséhez szükséges eszköztár még hiányzik. Az elmúlt időszakban sokat dolgoztunk a DKSZ e-kereskedőknek szóló mentorprogramján, amely egy formája a kereskedők támogatásának és bízunk benne, hogy a HEPA-val való együttműködés is ennek az eszköztárnak az átadását fogja segíteni és erősíteni.”

– mondta el Madar Norbert, a GKID társalapítója és vezető tanácsadója.

Bitay Zsolt, a Growww Digital Partnere és Cégvezetője az együttműködés erejét emelte ki:

„Biztosak vagyunk benne, hogy együtt hamarabb és nagyobb eredményeket érhetünk el a magyar kereskedők külpiacokra segítésében. A Growww Digital 10 éve támogatja a CEE régió vállalkozásait terjeszkedésükben. Úgy véljük, ez az együttműködés javítani tud a szomszédos országbeli szereplők magyar piacra történő belépésének és a hazai cégek regionális terjeszkedésének arányán. Mi magunk is exportáljuk a tudásunk a régióba, ami nem gyakori a digitálismarketing-szolgáltatók között. Bízunk benne, hogy tudásunkon kívül a jó példával is elöl járva tudjuk együtt sikerre vinni ezt az együttműködést a résztvevőkkel közösen.”

A HEPA és DKSZ stratégiai együttműködése fontos mérföldkő mindkét szervezet életében, amely támogatja egy olyan környezet kialakítását, mely elősegíti a magyar sikertörténetek megszületését, amelyre büszke lehet az ország. Mészáros Ádám a DHL Express Magyarország Country Manager-e is üdvözölte a két szervezet együttműködését:

”A nemzetközi kereskedelemben hatalmas bővülési lehetőségek rejlenek a magyar KKV-k számára. Nagy öröm számomra, hogy a DKSZ alapító tagjaként a DHL Express Magyarország is hozzájárulhat a magyar e-kereskedelmi szektor megerősítéséhez és a hazai vállalkozások export sikereihez a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel közös együttműködési megállapodásnak köszönhetően.” – mondta.

Az e-kereskedelem továbbra is meghatározó ágazat lesz a globális gazdaságban, így elengedhetetlen, hogy a magyar e-kereskedők is megfelelő fejlődési pályára álljanak. A két szervezet egyetért abban, hogy fontos, hogy a külföldi terjeszkedésben ne a problémát, hanem az értéket lássák a magyar kereskedők, és a nemzetközi piacok megnyitása olyan versenyképes nemzetközi munkakörnyezetet teremtsen a magyar cégeknél, amiért a képzett munkaerő szívesen marad itthon.

A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökségről

A Külgazdasági és Külügyminisztérium kormányzati háttérintézményeként a HEPA célja, hogy magas színvonalú szolgáltatásokkal segítse a magyar cégek exportsikereit, valamint hozzájáruljon Magyarország pozitív nemzetközi megítéléséhez. Exportpromóciós tevékenységét más állami, gazdasági háttérintézményekkel együttműködésben látja el.

DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját

DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját

Mérhetetlen örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy idén a DKSZ nyerte el a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját, Szektorális Együttműködések kategóriában Június 13-án a Business Fest adott otthont a Bridge Üzleti Közösségi Díjátadónak, mely azokat a hazai üzleti...

HungarEcomm Stars 2024

HungarEcomm Stars 2024

Első alkalommal került átadásra a HungarEcomm Stars díj A HungarEcomm Stars lista a legdinamikusabban növekvő és legvilágpiacképesebb, magyar tulajdonú e-kereskedőket gyűjti össze. A Growww Digital által készített - a DKSZ és az Ecommerce Hungary támogatása mellett...

A PwC megvette a GKID-t

A PwC megvette a GKID-t

Új fejezet: a PwC felvásárolta a GKID-t A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a Pricewaterhouse Coopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális...

Mentorprogram nyitja a nemzetközi e-kereskedelem kapuit

Mentorprogram nyitja a nemzetközi e-kereskedelem kapuit

Sikerrel zárult a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedését támogató DKSZ szakmai program A DKSZ által szervezett, a magyar e-kereskedők nemzetközi terjeszkedését támogató szakmai programja sikeresen befejeződött. Az ősszel indított, díjmentes és cégekre szabott...

Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Speeding up CEE: A technológia és a digitális gazdaság fejlődésének lehetőségei A június 18-ai Speeding Up CEE konferencia keretén belül a meghívott iparági vezetők és kormányzati képviselők megismerhették, milyen prioritásokat lát a régióban digitalizáció és a...

GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.

GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.

Elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot is érint. Az...