Bemutatjuk új tagunkat
Az OANDER Development Kft. Ocskay László képviseletével csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.
Ocskay László a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett Vezetés és szervezés, Vállalati stratégia szakirányon. 2008 óta vezetik Radó Mátyással az OANDER Development Kft.-t, ahol digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítik elő ügyfeleik növekedését.
„Az utóbbi évek egyik legfontosabb kihívása az eddigi kereskedelmi gyakorlatok digitalizációja” – interjú Ocskay Lászlóval.
– Miért fontos számodra és az OANDER számára a digitális kereskedelem?
Mindennapi tevékenységünk során azon fáradozunk, hogy a hazai és külföldi partnereink kereskedelme a digitális térben is hatékonyan, eredményesen valósuljon meg. Digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítjük elő a növekedésüket. Megoldásainkat tartós együttműködésre, üzleti evolúcióra építjük, amelynek célja a partnereink domináns piaci pozíciójának kialakítása.
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
Nagyon gyakran találkozunk azzal a gátló tényezővel, hogy a vállalat tulajdonosok IT problémaként tekintenek a kereskedelem digitalizációra, miközben az a vállalat valamennyi folyamatát átható tényező. A digitális kereskedelmi megoldások emberek segítését, kiváltását vagy éppen új, emberek által már nem kivitelezhető vállalati képességek életre hívását teszik lehetővé.
Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy a hazai vállalatok gyakran erősen belpiaci fókusszal működnek, miközben a nyílt határok mellett számos globális és régiós partnerrel kell versenyezniük.
„Olyan versenytársakkal néznek szembe, amelyek több, nagyobb piacon is jelen vannak, az innovációs költségük megoszlik azok között, cost-leaderként viselkedve pedig lassacskán felőrlik a helyi szereplők lokális előnyét.”
– Milyen céllal csatlakoztatok az OANDER-rel a DKSZ-hez?
Az OANDER 15 éve foglalkozik webes tervezéssel és fejlesztéssel, 2011 óta pedig e-kereskedelemmel, valamint értékesítés-támogató szoftverekkel és stratégiai tanácsadással. 2014-től kezdődően kifejezetten omnichannel megoldások kiépítésére fókuszálunk. Hisszük, hogy eddigi tapasztalatainknak és átfogó tudásunknak köszönhetően segíteni tudjuk a kereskedők szintlépését.
– Hogy látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?
Az általunk kínált megoldások számtalan jelentős kereskedőnek biztosítottak belépést a digitális kereskedelembe és segítettük a külföldi terjeszkedésüket legyen szó európai vagy közel-keleti országokról.
Szeretnénk ezt a tevékenységünket szélesebb körben folytatni, a DKSZ partnereinkkel közösen, hatékonyabban edukálni és felzárkóztatni a hazai kereskedőket. Mindeközben szeretnénk új partnerekkel megismerkedni, akiktől tanulhatunk és együttes erővel indulhatunk a régiós vagy akár azon túlmutató versenyben.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
A kereskedelem átalakulása több fronton is zajlik, egyszerre történik egy alapos digitális átalakulás, mindeközben rövidülnek az értékláncok, a nyílt határok pedig számos nem várt konkurens megjelenését hozzák el.
“Mindhárom tényezőre lehet találni üzleti válaszokat, azonban ehhez alapos elemzésre és alaposan kidolgozott stratégiára van szükség, beleértve a digitalizációs és a cross-border stratégiákat is.”
Az OANDER szakemberei segítenek ezen koncepciók kialakításában, valamint a KÜRT Akadémia képzésein és a Digitális Kereskedelem Szövetség mentor programjának köszönhetően nagyszerű lehetőség nyílik a stratégia alkotáshoz szükséges innovációs légkör megteremtésére. Mindezt minden esetben célszerű a legmagasabb szinten, a vállalat tulajdonosaival és vezetőségével kezdeni.
Space4Commerce 2025 in Budapest
Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...
Space4Commerce 2025
Trendek, adatok, megoldások – A Space4Commerce budapesti állomásának legfontosabb üzenetei A Space4Commerce a Mastercard innovatív programja, amelynek célja a kiskereskedelmi partnerek támogatása Európa-szerte. A kezdeményezés az üzleti működés fejlesztését szolgálja...
Határtalan kereskedelem
Az egységes vásárlói élmény a versenyképesség kulcsa A vásárlási szokások az elmúlt években drámaian átalakultak – a fogyasztók ma már nem csatornákban, hanem élményekben gondolkodnak. A 2024-es Omnichannel Scale kutatás és a legfrissebb európai trendek egyértelművé...
Age of Cybercrime 2025
Collective effort is needed to protect our digital ecosystem Cybercriminals caused damages worth 30 billion forints in Hungary last year. While active across all industries, their activities pose a particularly high risk to the online retail sector. According to...
Age of Cybercrime 2025
Összefogásra van szükség a kibercsalások megállításához 30 milliárd forint kárt okoztak a kiberbűnözők tavaly. Bár minden iparágban aktívak, tevékenységüknek különösen kitettnek számít az online kereskedelem. Az online piacterek felhasználóinak 43%-a tapasztalt már...
Top 50 CEE Online Exporters 2024
How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...




