Bemutatjuk új tagunkat
Az OANDER Development Kft. Ocskay László képviseletével csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.
Ocskay László a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett Vezetés és szervezés, Vállalati stratégia szakirányon. 2008 óta vezetik Radó Mátyással az OANDER Development Kft.-t, ahol digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítik elő ügyfeleik növekedését.
„Az utóbbi évek egyik legfontosabb kihívása az eddigi kereskedelmi gyakorlatok digitalizációja” – interjú Ocskay Lászlóval.
– Miért fontos számodra és az OANDER számára a digitális kereskedelem?
Mindennapi tevékenységünk során azon fáradozunk, hogy a hazai és külföldi partnereink kereskedelme a digitális térben is hatékonyan, eredményesen valósuljon meg. Digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítjük elő a növekedésüket. Megoldásainkat tartós együttműködésre, üzleti evolúcióra építjük, amelynek célja a partnereink domináns piaci pozíciójának kialakítása.
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
Nagyon gyakran találkozunk azzal a gátló tényezővel, hogy a vállalat tulajdonosok IT problémaként tekintenek a kereskedelem digitalizációra, miközben az a vállalat valamennyi folyamatát átható tényező. A digitális kereskedelmi megoldások emberek segítését, kiváltását vagy éppen új, emberek által már nem kivitelezhető vállalati képességek életre hívását teszik lehetővé.
Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy a hazai vállalatok gyakran erősen belpiaci fókusszal működnek, miközben a nyílt határok mellett számos globális és régiós partnerrel kell versenyezniük.
„Olyan versenytársakkal néznek szembe, amelyek több, nagyobb piacon is jelen vannak, az innovációs költségük megoszlik azok között, cost-leaderként viselkedve pedig lassacskán felőrlik a helyi szereplők lokális előnyét.”
– Milyen céllal csatlakoztatok az OANDER-rel a DKSZ-hez?
Az OANDER 15 éve foglalkozik webes tervezéssel és fejlesztéssel, 2011 óta pedig e-kereskedelemmel, valamint értékesítés-támogató szoftverekkel és stratégiai tanácsadással. 2014-től kezdődően kifejezetten omnichannel megoldások kiépítésére fókuszálunk. Hisszük, hogy eddigi tapasztalatainknak és átfogó tudásunknak köszönhetően segíteni tudjuk a kereskedők szintlépését.
– Hogy látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?
Az általunk kínált megoldások számtalan jelentős kereskedőnek biztosítottak belépést a digitális kereskedelembe és segítettük a külföldi terjeszkedésüket legyen szó európai vagy közel-keleti országokról.
Szeretnénk ezt a tevékenységünket szélesebb körben folytatni, a DKSZ partnereinkkel közösen, hatékonyabban edukálni és felzárkóztatni a hazai kereskedőket. Mindeközben szeretnénk új partnerekkel megismerkedni, akiktől tanulhatunk és együttes erővel indulhatunk a régiós vagy akár azon túlmutató versenyben.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
A kereskedelem átalakulása több fronton is zajlik, egyszerre történik egy alapos digitális átalakulás, mindeközben rövidülnek az értékláncok, a nyílt határok pedig számos nem várt konkurens megjelenését hozzák el.
“Mindhárom tényezőre lehet találni üzleti válaszokat, azonban ehhez alapos elemzésre és alaposan kidolgozott stratégiára van szükség, beleértve a digitalizációs és a cross-border stratégiákat is.”
Az OANDER szakemberei segítenek ezen koncepciók kialakításában, valamint a KÜRT Akadémia képzésein és a Digitális Kereskedelem Szövetség mentor programjának köszönhetően nagyszerű lehetőség nyílik a stratégia alkotáshoz szükséges innovációs légkör megteremtésére. Mindezt minden esetben célszerű a legmagasabb szinten, a vállalat tulajdonosaival és vezetőségével kezdeni.
Elindult a DKSZ Mentorprogram
Három e-kereskedő céget segít a nemzetközi piacok meghódításában a DKSZ A DKSZ októberben hivatalosan is elindítja a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló Mentorprogramját. A nyáron meghirdetett szakmai...
Stratégiai együttműködés a HEPA-val
Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export...
Táncsics András, Boxy
Bemutatjuk új tagunkat Táncsics András képviseletével a Boxy Logisztikai Zrt. csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép
GKID-Mastercard: turbulens időszakban a hazai e-kereskedelem Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem. A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi...
Operatív vezetőt keresünk!
Motivál, hogy a magyar webáruházak hazai és nemzetközi sikeréért dolgozz? Szívesen dolgoznál együtt a világ top digitális cégeinek hazai képviselőivel és a magyar digitális ökoszisztéma meghatározó szereplőivel? Érdekel az oktatásfejlesztés? Mozgalmas és kihívást...
Bíró Pál, Google
Bíró Pál a Google Magyarország Country Managere, a hazai YouTube ökoszisztéma szakértője, a Startup Hungary és a Digitális Kereskedelmi Szövetség kezdeményezője és társalapítója. A DKSZ tagjaként célja, hogy a szövetség az e-kereskedelem helyzetét, a szereplők...