Bemutatjuk új tagunkat
Az OANDER Development Kft. Ocskay László képviseletével csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.
Ocskay László a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett Vezetés és szervezés, Vállalati stratégia szakirányon. 2008 óta vezetik Radó Mátyással az OANDER Development Kft.-t, ahol digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítik elő ügyfeleik növekedését.
„Az utóbbi évek egyik legfontosabb kihívása az eddigi kereskedelmi gyakorlatok digitalizációja” – interjú Ocskay Lászlóval.
– Miért fontos számodra és az OANDER számára a digitális kereskedelem?
Mindennapi tevékenységünk során azon fáradozunk, hogy a hazai és külföldi partnereink kereskedelme a digitális térben is hatékonyan, eredményesen valósuljon meg. Digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítjük elő a növekedésüket. Megoldásainkat tartós együttműködésre, üzleti evolúcióra építjük, amelynek célja a partnereink domináns piaci pozíciójának kialakítása.
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
Nagyon gyakran találkozunk azzal a gátló tényezővel, hogy a vállalat tulajdonosok IT problémaként tekintenek a kereskedelem digitalizációra, miközben az a vállalat valamennyi folyamatát átható tényező. A digitális kereskedelmi megoldások emberek segítését, kiváltását vagy éppen új, emberek által már nem kivitelezhető vállalati képességek életre hívását teszik lehetővé.
Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy a hazai vállalatok gyakran erősen belpiaci fókusszal működnek, miközben a nyílt határok mellett számos globális és régiós partnerrel kell versenyezniük.
„Olyan versenytársakkal néznek szembe, amelyek több, nagyobb piacon is jelen vannak, az innovációs költségük megoszlik azok között, cost-leaderként viselkedve pedig lassacskán felőrlik a helyi szereplők lokális előnyét.”

– Milyen céllal csatlakoztatok az OANDER-rel a DKSZ-hez?
Az OANDER 15 éve foglalkozik webes tervezéssel és fejlesztéssel, 2011 óta pedig e-kereskedelemmel, valamint értékesítés-támogató szoftverekkel és stratégiai tanácsadással. 2014-től kezdődően kifejezetten omnichannel megoldások kiépítésére fókuszálunk. Hisszük, hogy eddigi tapasztalatainknak és átfogó tudásunknak köszönhetően segíteni tudjuk a kereskedők szintlépését.
– Hogy látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?
Az általunk kínált megoldások számtalan jelentős kereskedőnek biztosítottak belépést a digitális kereskedelembe és segítettük a külföldi terjeszkedésüket legyen szó európai vagy közel-keleti országokról.
Szeretnénk ezt a tevékenységünket szélesebb körben folytatni, a DKSZ partnereinkkel közösen, hatékonyabban edukálni és felzárkóztatni a hazai kereskedőket. Mindeközben szeretnénk új partnerekkel megismerkedni, akiktől tanulhatunk és együttes erővel indulhatunk a régiós vagy akár azon túlmutató versenyben.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
A kereskedelem átalakulása több fronton is zajlik, egyszerre történik egy alapos digitális átalakulás, mindeközben rövidülnek az értékláncok, a nyílt határok pedig számos nem várt konkurens megjelenését hozzák el.
“Mindhárom tényezőre lehet találni üzleti válaszokat, azonban ehhez alapos elemzésre és alaposan kidolgozott stratégiára van szükség, beleértve a digitalizációs és a cross-border stratégiákat is.”
Az OANDER szakemberei segítenek ezen koncepciók kialakításában, valamint a KÜRT Akadémia képzésein és a Digitális Kereskedelem Szövetség mentor programjának köszönhetően nagyszerű lehetőség nyílik a stratégia alkotáshoz szükséges innovációs légkör megteremtésére. Mindezt minden esetben célszerű a legmagasabb szinten, a vállalat tulajdonosaival és vezetőségével kezdeni.
Top 50 CEE Online Exporters 2024
How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.
A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...
Új lendület a digitális kereskedelemben
Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...
HungarEcomm Stars 2025
Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...
E-toplista 2024
A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...
XXI. Ecommerce Conference
Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...
XXI. E‑kereskedelmi Konferencia
Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...
Space4Commerce 2025 in Budapest
Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...