Ocskay László, OANDER

Szerző: | 2023. május 14. | Szervezet

Bemutatjuk új tagunkat

Az OANDER Development Kft. Ocskay László képviseletével csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.

Ocskay László a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett Vezetés és szervezés, Vállalati stratégia szakirányon. 2008 óta vezetik Radó Mátyással az OANDER Development Kft.-t, ahol digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítik elő ügyfeleik növekedését.

„Az utóbbi évek egyik legfontosabb kihívása az eddigi kereskedelmi gyakorlatok digitalizációja” – interjú Ocskay Lászlóval.

– Miért fontos számodra és az OANDER számára a digitális kereskedelem?

Mindennapi tevékenységünk során azon fáradozunk, hogy a hazai és külföldi partnereink kereskedelme a digitális térben is hatékonyan, eredményesen valósuljon meg. Digitális kereskedelmi koncepció tervezéssel, kiviteli tervezéssel, nagyvállalati webáruház fejlesztési megoldásokkal, aktív edukációval segítjük elő a növekedésüket. Megoldásainkat tartós együttműködésre, üzleti evolúcióra építjük, amelynek célja a partnereink domináns piaci pozíciójának kialakítása.

– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?

Nagyon gyakran találkozunk azzal a gátló tényezővel, hogy a vállalat tulajdonosok IT problémaként tekintenek a kereskedelem digitalizációra, miközben az a vállalat valamennyi folyamatát átható tényező. A digitális kereskedelmi megoldások emberek segítését, kiváltását vagy éppen új, emberek által már nem kivitelezhető vállalati képességek életre hívását teszik lehetővé.

Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy a hazai vállalatok gyakran erősen belpiaci fókusszal működnek, miközben a nyílt határok mellett számos globális és régiós partnerrel kell versenyezniük.

„Olyan versenytársakkal néznek szembe, amelyek több, nagyobb piacon is jelen vannak, az innovációs költségük megoszlik azok között, cost-leaderként viselkedve pedig lassacskán felőrlik a helyi szereplők lokális előnyét.”

– Milyen céllal csatlakoztatok az OANDER-rel a DKSZ-hez?

Az OANDER 15 éve foglalkozik webes tervezéssel és fejlesztéssel, 2011 óta pedig e-kereskedelemmel, valamint értékesítés-támogató szoftverekkel és stratégiai tanácsadással. 2014-től kezdődően kifejezetten omnichannel megoldások kiépítésére fókuszálunk. Hisszük, hogy eddigi tapasztalatainknak és átfogó tudásunknak köszönhetően segíteni tudjuk a kereskedők szintlépését.

Hogy  látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?

Az általunk kínált megoldások számtalan jelentős kereskedőnek biztosítottak belépést a digitális kereskedelembe és segítettük a külföldi terjeszkedésüket legyen szó európai vagy közel-keleti országokról.

Szeretnénk ezt a tevékenységünket szélesebb körben folytatni, a DKSZ partnereinkkel közösen, hatékonyabban edukálni és felzárkóztatni a hazai kereskedőket. Mindeközben szeretnénk új partnerekkel megismerkedni, akiktől tanulhatunk és együttes erővel indulhatunk a régiós vagy akár azon túlmutató versenyben.

– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?

A kereskedelem átalakulása több fronton is zajlik, egyszerre történik egy alapos digitális átalakulás, mindeközben rövidülnek az értékláncok, a nyílt határok pedig számos nem várt konkurens megjelenését hozzák el.

“Mindhárom tényezőre lehet találni üzleti válaszokat, azonban ehhez alapos elemzésre és alaposan kidolgozott stratégiára van szükség, beleértve a digitalizációs és a cross-border stratégiákat is.”

Az OANDER szakemberei segítenek ezen koncepciók kialakításában, valamint a KÜRT Akadémia képzésein és a Digitális Kereskedelem Szövetség mentor programjának köszönhetően nagyszerű lehetőség nyílik a stratégia alkotáshoz szükséges innovációs légkör megteremtésére. Mindezt minden esetben célszerű a legmagasabb szinten, a vállalat tulajdonosaival és vezetőségével kezdeni.

DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját

DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját

Mérhetetlen örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy idén a DKSZ nyerte el a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját, Szektorális Együttműködések kategóriában Június 13-án a Business Fest adott otthont a Bridge Üzleti Közösségi Díjátadónak, mely azokat a hazai üzleti...

HungarEcomm Stars 2024

HungarEcomm Stars 2024

Első alkalommal került átadásra a HungarEcomm Stars díj A HungarEcomm Stars lista a legdinamikusabban növekvő és legvilágpiacképesebb, magyar tulajdonú e-kereskedőket gyűjti össze. A Growww Digital által készített - a DKSZ és az Ecommerce Hungary támogatása mellett...

A PwC megvette a GKID-t

A PwC megvette a GKID-t

Új fejezet: a PwC felvásárolta a GKID-t A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a Pricewaterhouse Coopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális...

Mentorprogram nyitja a nemzetközi e-kereskedelem kapuit

Mentorprogram nyitja a nemzetközi e-kereskedelem kapuit

Sikerrel zárult a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedését támogató DKSZ szakmai program A DKSZ által szervezett, a magyar e-kereskedők nemzetközi terjeszkedését támogató szakmai programja sikeresen befejeződött. Az ősszel indított, díjmentes és cégekre szabott...

Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Speeding up CEE: A technológia és a digitális gazdaság fejlődésének lehetőségei A június 18-ai Speeding Up CEE konferencia keretén belül a meghívott iparági vezetők és kormányzati képviselők megismerhették, milyen prioritásokat lát a régióban digitalizáció és a...

GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.

GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.

Elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot is érint. Az...