Mentorprogram nyitja a nemzetközi e-kereskedelem kapuit

Szerző: | 2024. június 27. | Mentorprogram

Sikerrel zárult a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedését támogató DKSZ szakmai program

A DKSZ által szervezett, a magyar e-kereskedők nemzetközi terjeszkedését támogató szakmai programja sikeresen befejeződött. Az ősszel indított, díjmentes és cégekre szabott úttörő Mentorprogram célja volt, hogy a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu vezetőségét támogassa a nemzetközi piacokon történő eredményes megjelenésben.

Alapítása óta a DKSZ célja a magyarországi e-kereskedelem kihívásainak pontos megismerése és ennek nyomán a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása, a hazai szereplők megerősítése és az export hajlandóság fellendítése. Ennek érdekében tagjaival és szakmai partnereivel összefogva 2023 őszén elindítottuk azt az egyedülálló Mentorprogramot, melynek során a kiválasztásra kerülő cégek – a Lumenet, a Vágyaim.hu, valamint a Furbify – vezetőségét az e-kereskedelem területén elismert szakértők támogatták, hogy felkészülten léphessenek ki a nemzetközi piacokra, és sikeresen megbirkózzanak az új kihívásokkal.

A DKSZ és a GKID által közösen készített korábbi Online Export Kutatása rávilágított arra, hogy a magyar e-kereskedők olyan nehézségekkel küzdenek, melyek nem csak a fejlődést, de a külpiaci terjeszkedést is jelentősen gátolják. Ezek közé tartozik a hosszú távú stratégia hiánya, a fejletlen logisztikai megoldások, a helyismeret és piacismeret hiányából fakadó problémák, a lokalizációs nehézségek, a kockázatkerülő vállalati kultúra, valamint az általános tévhitek. Ezeknek az akadályoknak a leküzdésében nyújtott személyre szabott segítséget a DKSZ Mentorprogramja, melynek keretében hazai és nemzetközi piacvezető cégek vezetése során tapasztalatot szerzett, elismert szakértők segítették a résztvevőket a növekedés következő szintjére lépni. Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője elmondta:

“A DKSZ Mentorprogram egy kivételes szakmai kezdeményezés, amely jelentős támogatást nyújt a külföldi terjeszkedéshez. Az iparági szakértőktől kapott szakmai segítség rendkívüli értéket jelentett a nemzetközi terjeszkedésben – a megfelelő előkészítéstől kezdve egészen a megvalósításig.”

A program keretén belül nyújtott tanácsadás kiemelten foglalkozott az alábbi kérdésekkel:

  • Melyek a cég értékét növelő stratégiai képességei és melyek az értéket csökkentő üzleti kockázatok?
  • Hogyan készíthető fel a szervezet a hatékony nemzetközi működésre?
  • Milyen esélyekkel indulunk és hogyan szerezhetünk megfelelő információkat a külföldi piacokról?
  • Hogyan juttathatjuk el termékeinket leghatékonyabban leendő vásárlóinkhoz az új piacokon?
  • Hogyan szerezhetünk gyorsan és hatékonyan vásárlókat az új piacokon?
  • Milyen, az üzleti növekedést támogató lehetőségek állnak rendelkezésre a fizetési megoldások területén és hogyan biztosíthatjuk vállalkozásunk online védelmét?
  • Hogyan digitalizáljuk folyamatainkat a még nagyobb hatékonyság érdekében?

A Mentorprogram átfogó és személyre szabott tanácsadást nyújtott a résztvevők számára, hogy sikeresen léphessenek ki a nemzetközi piacokra és hosszú távon is fenntartható növekedést érjenek el. Ennek eredményeként 2024. júniusára

  • a Vágyaim.hu amellett, hogy létrehozta új főhadiszállását, valamint folyamatfejlesztési és szervezetfejlesztési átalakulás mellett 12 új országban megkezdte működését, kiemelt hangsúlyt fordított munkaerő piaci helyzetének  megerősítésére és munkavállalói motiválására is,
  • a Furbify elindította angol nyelvű nemzetközi oldalát, a furbify.eu-t és megkezdte a felkészülést a teljes körű exportra,
  • a Lumenet a megfelelő szervezeti, marketing és logisztikai folyamatok átalakítását követően idén kilép a román piacra.

A DKSZ Mentorprogramja nem csak gyakorlati segítséget nyújtott a résztvevőknek, de a Furbify, Vágyaim.hu és Lumenet eredményei inspiráló példaként szolgálnak az e-kereskedőknek is, és megmutatják, hogy a külföldi terjeszkedés igenis elérhető cél. A Vágyaim.hu tulajdonosa, Pörzse Norbert a külföldi expanzió kapcsán kifejtette:

“Bátornak kell lenni és merni kell kilépni a komfortzónából. Az első külföldi piac megnyitását követően pedig érezhetően egyre könnyebbé válik a terjeszkedés és skálázás.”

Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa hozzátette:

“A hosszú távú fejlődéshez és költséghatékony működéshez elengedhetetlen a külföldi piacra lépés. Bízunk benne, hogy a Mentorprogram segítségével elért eredmények motiválóan hatnak az e-commerce szektorra és egyre több sikertörténet íródik Magyarországon.”

A DKSZ elkötelezett a Mentorprogram további fejlesztése mellett, és a jövőben még több magyar e-kereskedőnek tervez segíteni a külföldi terjeszkedésben. A Mentorprogram sikeréről és eredményeiről a versenyképesség és digitalizáció lehetőségeit tárgyaló nemzetközi Speeding up CEE Konferencián számoltak be a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnökségének képviselői iparági vezetők és kormányzati képviselők körében. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke megjegyezte:

“A jövőben célunk, hogy a Speeding up CEE Konferencián túl további szakmai rendezvények és oktatási programok keretében mutathassuk be az előttünk álló jó példákat; edukációval, online tartalmakkal és eseményeken keresztül erősítsük az export fontosságát és gazdasági jelentőségét. Bízunk benne, hogy a Mentorprogram résztvevői által elért eredmények példaértékűek lesznek a magyar e-kereskedelmi ökoszisztéma szereplői számára, és közös erővel hozzájárulhatunk a magyar online kereskedelem további fejlődéséhez és nemzetközi sikereihez.”

DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját

DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját

Mérhetetlen örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy idén a DKSZ nyerte el a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját, Szektorális Együttműködések kategóriában Június 13-án a Business Fest adott otthont a Bridge Üzleti Közösségi Díjátadónak, mely azokat a hazai üzleti...

HungarEcomm Stars 2024

HungarEcomm Stars 2024

Első alkalommal került átadásra a HungarEcomm Stars díj A HungarEcomm Stars lista a legdinamikusabban növekvő és legvilágpiacképesebb, magyar tulajdonú e-kereskedőket gyűjti össze. A Growww Digital által készített - a DKSZ és az Ecommerce Hungary támogatása mellett...

A PwC megvette a GKID-t

A PwC megvette a GKID-t

Új fejezet: a PwC felvásárolta a GKID-t A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a Pricewaterhouse Coopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális...

Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Sikeresen lezajlott a Speeding Up CEE konferencia

Speeding up CEE: A technológia és a digitális gazdaság fejlődésének lehetőségei A június 18-ai Speeding Up CEE konferencia keretén belül a meghívott iparági vezetők és kormányzati képviselők megismerhették, milyen prioritásokat lát a régióban digitalizáció és a...

GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.

GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.

Elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot is érint. Az...

Elindult a DKSZ Mentorprogram

Elindult a DKSZ Mentorprogram

Három e-kereskedő céget segít a nemzetközi piacok meghódításában a DKSZ A DKSZ októberben hivatalosan is elindítja a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló Mentorprogramját. A nyáron meghirdetett szakmai...