XXI. Ecommerce Conference

Szerző: | 2025. június 13. | News

Inspiration and key takeaways from Esztergom

Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service sector — gathered to dive deep into current issues in e-commerce through presentations, panel discussions, workshops, and networking zones. The program focused not only on marketing and logistics but also on market trends and international expansion.

International Expansion

Entering international markets is no longer just an opportunity—it’s a fundamental requirement for sustainable growth. Cross-border commerce can be the key to long-term competitiveness for many businesses.

Last-mile Collaboration

Closer collaboration between webshops and logistics providers can create significant competitive advantages: faster and customer-centric service enhance the shopping experience and increase customer loyalty.

Speed and Quality

In the price competition arena, global players dominate. Therefore, for local businesses, service quality, delivery speed, and offering various payment solutions can provide real competitive edge.

Loyalty Programs

Well-structured loyalty programs not only boost customer engagement but also generate valuable data. This data helps identify cross-channel purchases, provides deeper insights into the customer journey and preferences, and enables more targeted campaigns and offers—ultimately driving purchase frequency.

Channel Integration – The Foundation of Omnichannel Operations

Instead of separating the online and offline platform, it’s worth adopting a unified, coordinated strategy. Omnichannel and unified commerce approaches, commerce on social platforms, and marketplace presence open up new growth opportunities.

Data-Driven Operations

Personalized experiences are built on data. Accurately identifying target audiences, measuring campaign effectiveness, and tracking business KPIs all play a crucial role in enhancing the customer experience.

Top 50 CEE Online Exporters 2024

Top 50 CEE Online Exporters 2024

How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...

Új lendület a digitális kereskedelemben

Új lendület a digitális kereskedelemben

Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...

HungarEcomm Stars 2025

HungarEcomm Stars 2025

Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...

E-toplista 2024

E-toplista 2024

A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...

Space4Commerce 2025 in Budapest

Space4Commerce 2025 in Budapest

Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...

Space4Commerce 2025

Space4Commerce 2025

Trendek, adatok, megoldások – A Space4Commerce budapesti állomásának legfontosabb üzenetei  A Space4Commerce a Mastercard innovatív programja, amelynek célja a kiskereskedelmi partnerek támogatása Európa-szerte. A kezdeményezés az üzleti működés fejlesztését szolgálja...