Takács Borbála, Adevinta

Szerző: | 2023. március 28. | Alapítói interjúk

Takács Borbála 20 éves ügynökségi tapasztalat után 2021 végén csatlakozott az Adevinta Hungary csapatához, amely olyan piacvezető márkákkal van jelen a hazai e-kereskedelmi ökoszisztémában, mint a Jófogás és a Használtautó.hu. A DKSZ-ben azért dolgozik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai szintet és, hogy egyre több olyan erős, magyar tulajdonú cég épüljön, akik a nemzetközi porondon is megállják a helyüket.

Egyensúly a flexibilitás és stabilitás között a digitális térben” – interjú Takács Borbálával.

 

– Miért fontos számodra és az Adevinta számára a digitális kereskedelem?

A  szakmai életem elejétől kezdve mindig minden vonzott, ami a digitális világhoz kapcsolódott. A digitalizáció által nyújtott határok nélküliséget, szabadságot és elképesztő rugalmasságot, lenyűgözöttséggel szemlélem, hihetetlen nagy váltás a korábbi világhoz képest.

A saját munkámban nagyon izgalmas kihívásnak találom, hogy online piactérként rugalmasan  szolgáljuk ki a fogyasztói igényeket, miközben esetünkben a kínálatot is a felhasználók  határozzák meg.

„A digitális kereskedelem szabadság faktora nyűgöz le, valamint az az elképesztő fejlődési tempó, és növekedési potenciál, ami a technológiával támogatva hatalmas változásokat tud elhozni a gazdaságban.”

– Az említett szépségek mellett esetlegesen mik azok a kihívások, amikkel a saját területeden szembesülsz, mik azok a legnagyobb nehézségek, amik a mindennapokban megjelennek?

Ez egy elég komplex témakör, hiszen a digitális kereskedelem előnyei és szépségei kihívásként is megjelennek, óriási zajt és versenyt eredményezve. Nem könnyű tartani a lépést az állandó fejlődéssel, aminek a technológiai és pénzügyi aspektusain kívül szervezeti, strukturális és egyéni, szakmai faktorai is vannak.

„A digitális piacon úgy kell nagyon dinamikusnak és adaptívnak lenni, hogy közben elég stabil tudjon maradni a szervezet.”

– Alapító tagként hogy látod, miképp tud a DKSZ hozzájárulni az említett nehézségek leküzdéséhez és ezáltal a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez?

A  DKSZ a digitális és kereskedelmi szektor olyan szakértőit és képviselőit gyűjti össze, akiknek megvan az a kellő rálátásuk és komoly szakmai tapasztalatuk, amivel a hazai e-kereskedelmi szektort hatékonyan tudják támogatni. Emellett a szaktudás mellett pedig a közös cél és problémamegoldási szándék is nagy szerepet játszik: a tagok részéről erős az elköteleződés amellett, hogy egy szövetség formájában, strukturálva tudjuk a hazai piaci szereplőket segíteni, valamint építeni a jövő sikertörténeteit.

– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?

A fejlődés és sikeresség szempontjából kiemelten fontos a megfelelő helyzetfelismerés és önismeret. A hazai kereskedőknek kulcsfontosságú  ismerni saját vállalkozásaik erősségeit és gyengeségeit, hogy hatékonyan tudjanak fejlődni. A feltárt fejlesztendő területek, potenciálok kiaknázásához pedig fontos segítséget kérni, illetve  elfogadni, és élni azokkal a lehetőségekkel, amiket a DKSZ, vagy egyéb szakmai szervezetek, piaci szereplők kínálnak.

Bíró Pál, Google

Bíró Pál, Google

Bíró Pál a Google Magyarország Country Managere, a hazai YouTube ökoszisztéma szakértője, a Startup Hungary és a Digitális Kereskedelmi Szövetség kezdeményezője és társalapítója. A DKSZ tagjaként célja, hogy a szövetség az e-kereskedelem helyzetét, a szereplők...

Tajthy Krisztina, IVSZ

Tajthy Krisztina, IVSZ

Tajthy Krisztina az IVSZ főtitkára, az IT szektor meghatározó alakja. Az IND volt operatív igazgatója, illetve az észak-magyarországi régió informatikai cégeit tömörítő IT klaszter korábbi vezetője. Missziója a digitális munkaerőpiaci igényekre való reagálás...

Mészáros Ádám, DHL Express

Mészáros Ádám, DHL Express

Mészáros Ádám 2021 óta a DHL Express Magyarország Country Managere. Előző funkciójában - mint Vice President Marketing and Sales Central Europe - tanúja volt azoknak az áttörő export sikereknek, melyeket régiónk e-kereskedői értek el a Nyugat-Európai és tengerentúli...

Szetnics László, Mastercard

Szetnics László, Mastercard

Szetnics László 2011 óta a Mastercard fizetéstechnológiai cég digitális megoldásokért felelős igazgatója. Úttörő szerepe volt a mobilfizetési megoldások hazai fejlesztésében és elterjesztésében, emellett jelentős hatással volt az e-commerce fizetések digitalizációjára...

Szabó László, Growww Digital

Szabó László, Growww Digital

Szabó László a Growww Digital társtulajdonosa és társalapítója 16 éve tevékenykedik a Budapest-Pozsony-Prága tengelyen. Digitális marketingesként elkötelezett tevékenységet folytat a magyar e-kereskedelem fejlesztéséért és a hazai digitális sikertörténetek...

Madar Norbert, GKID

Madar Norbert, GKID

Madar Norbert a GKID társalapítója, valamint vezető tanácsadója. Fő szakterülete az e-kereskedelem, a logisztika, valamint a digitális transzformáció. Az ő nevéhez köthető a magyar online piac legátfogóbb e-kereskedelemmel foglalkozó kutatássorozatának elindítása,...