Mészáros Ádám 2021 óta a DHL Express Magyarország Country Managere. Előző funkciójában – mint Vice President Marketing and Sales Central Europe – tanúja volt azoknak az áttörő export sikereknek, melyeket régiónk e-kereskedői értek el a Nyugat-Európai és tengerentúli piacokon. Célja, hogy egyre több magyarországi cég terjeszkedjen régiónkon túlra is és váljon sikeressé a nemzetközi e-kereskedelem adta lehetőségeket kiaknázva.
„A külföldi terjeszkedés potenciálja” – interjú Mészáros Ádámmal.
– Miért fontos számodra és a DHL számára a digitális kereskedelem?
A digitális kereskedelem mind közép- mind hosszútávon tovább fog növekedni. A határokon átívelő e-kereskedelem piaca pedig kétszer olyan gyorsan nő, mint a határokon belüli.
„Ezzel a magyar e-kereskedők előtt megnyílik egy 300-szor akkora forgalmú világpiac, mint Magyarország. Ez óriási kitörési esély mind a magyar kereskedőknek, mind a magyar nemzetgazdaságnak.”
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
A vásárlók elsősorban gyors, rugalmas szállítást és egyszerű visszaküldési lehetőséget várnak el. Sok kereskedő elfelejti, hogy az ügyfeleknek milyen fontos a logisztika. Felmérések szerint az ügyfelek 58%-a választ webshopot annak kiszállítási opciói alapján. A szállítás gyorsaságát fontosabbnak értékelik, mint azt, hogy mennyibe kerül ez a szolgáltatás. És a visszaküldések aránya is egyenes arányban csökken a kiszállítás gyorsaságával.
„Ezért minden e-kereskedőnek elemi érdeke, hogy a logisztikát is legalább olyan komolyan vegye, mint például a marketinget.”
Mi a DHL-nél szívesen nyújtunk tanácsot ezzel kapcsolatban.

– Alapító tagként hogy látod, miképp tud a DKSZ hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez?
„A DKSZ alapító cégei lefedik a legtöbb olyan területet, amivel egy e-kereskedőnek foglalkoznia kell ahhoz, hogy nemzetközi porondon is sikeres legyen.”
A DKSZ keretein belül elsősorban ismeretterjesztéssel, a magyarországi e-kereskedelmi ökoszisztéma továbbfejlesztésével, és egy mentorprogrammal szeretnénk előrevinni a magyar e-kereskedelmet.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
“Az első és legfontosabb, hogy terjeszkedjenek külföldön.”
A DHL-nél kifejlesztettünk egy “website health check”-et (webshop állapotfelmérést), aminek segítségével el tudunk kezdeni egy párbeszédet arról, hogy egy kereskedő mennyire versenyképes a nemzetközi logisztikai elvárások szempontjából – a kérdőív itt érhető el.*
*A néhány kérdést tartalmazó állapotfelmérő kitöltése után szívesen felvesszük az érdeklődőkkel a kapcsolatot, hogy személyre szabottan tudjunk tanácsot adni. Elérhetőségünk: ecommerce.hu@dhl.com
Top 50 CEE Online Exporters 2024
How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.
A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...
Új lendület a digitális kereskedelemben
Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...
Határtalan kereskedelem
Az egységes vásárlói élmény a versenyképesség kulcsa A vásárlási szokások az elmúlt években drámaian átalakultak – a fogyasztók ma már nem csatornákban, hanem élményekben gondolkodnak. A 2024-es Omnichannel Scale kutatás és a legfrissebb európai trendek egyértelművé...
Age of Cybercrime 2025
Collective effort is needed to protect our digital ecosystem Cybercriminals caused damages worth 30 billion forints in Hungary last year. While active across all industries, their activities pose a particularly high risk to the online retail sector. According to...
Age of Cybercrime 2025
Összefogásra van szükség a kibercsalások megállításához 30 milliárd forint kárt okoztak a kiberbűnözők tavaly. Bár minden iparágban aktívak, tevékenységüknek különösen kitettnek számít az online kereskedelem. Az online piacterek felhasználóinak 43%-a tapasztalt már...
Digital Retail Landscape 2024/II.
Hungarian e-commerce growth is now driven by imports In 2024, based on measurements by PwC for Q1-Q3 and preliminary data for Q4, the total Hungarian e-commerce market could reach a sales volume of 1 920 billion HUF with a 15% growth in volume, of which 17% - around...