Sikerrel zárult a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedését támogató DKSZ szakmai program
A DKSZ által szervezett, a magyar e-kereskedők nemzetközi terjeszkedését támogató szakmai programja sikeresen befejeződött. Az ősszel indított, díjmentes és cégekre szabott úttörő Mentorprogram célja volt, hogy a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu vezetőségét támogassa a nemzetközi piacokon történő eredményes megjelenésben.
Alapítása óta a DKSZ célja a magyarországi e-kereskedelem kihívásainak pontos megismerése és ennek nyomán a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása, a hazai szereplők megerősítése és az export hajlandóság fellendítése. Ennek érdekében tagjaival és szakmai partnereivel összefogva 2023 őszén elindítottuk azt az egyedülálló Mentorprogramot, melynek során a kiválasztásra kerülő cégek – a Lumenet, a Vágyaim.hu, valamint a Furbify – vezetőségét az e-kereskedelem területén elismert szakértők támogatták, hogy felkészülten léphessenek ki a nemzetközi piacokra, és sikeresen megbirkózzanak az új kihívásokkal.
A DKSZ és a GKID által közösen készített korábbi Online Export Kutatása rávilágított arra, hogy a magyar e-kereskedők olyan nehézségekkel küzdenek, melyek nem csak a fejlődést, de a külpiaci terjeszkedést is jelentősen gátolják. Ezek közé tartozik a hosszú távú stratégia hiánya, a fejletlen logisztikai megoldások, a helyismeret és piacismeret hiányából fakadó problémák, a lokalizációs nehézségek, a kockázatkerülő vállalati kultúra, valamint az általános tévhitek. Ezeknek az akadályoknak a leküzdésében nyújtott személyre szabott segítséget a DKSZ Mentorprogramja, melynek keretében hazai és nemzetközi piacvezető cégek vezetése során tapasztalatot szerzett, elismert szakértők segítették a résztvevőket a növekedés következő szintjére lépni. Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője elmondta:
“A DKSZ Mentorprogram egy kivételes szakmai kezdeményezés, amely jelentős támogatást nyújt a külföldi terjeszkedéshez. Az iparági szakértőktől kapott szakmai segítség rendkívüli értéket jelentett a nemzetközi terjeszkedésben – a megfelelő előkészítéstől kezdve egészen a megvalósításig.”
A program keretén belül nyújtott tanácsadás kiemelten foglalkozott az alábbi kérdésekkel:
- Melyek a cég értékét növelő stratégiai képességei és melyek az értéket csökkentő üzleti kockázatok?
- Hogyan készíthető fel a szervezet a hatékony nemzetközi működésre?
- Milyen esélyekkel indulunk és hogyan szerezhetünk megfelelő információkat a külföldi piacokról?
- Hogyan juttathatjuk el termékeinket leghatékonyabban leendő vásárlóinkhoz az új piacokon?
- Hogyan szerezhetünk gyorsan és hatékonyan vásárlókat az új piacokon?
- Milyen, az üzleti növekedést támogató lehetőségek állnak rendelkezésre a fizetési megoldások területén és hogyan biztosíthatjuk vállalkozásunk online védelmét?
- Hogyan digitalizáljuk folyamatainkat a még nagyobb hatékonyság érdekében?
A Mentorprogram átfogó és személyre szabott tanácsadást nyújtott a résztvevők számára, hogy sikeresen léphessenek ki a nemzetközi piacokra és hosszú távon is fenntartható növekedést érjenek el. Ennek eredményeként 2024. júniusára
- a Vágyaim.hu amellett, hogy létrehozta új főhadiszállását, valamint folyamatfejlesztési és szervezetfejlesztési átalakulás mellett 12 új országban megkezdte működését, kiemelt hangsúlyt fordított munkaerő piaci helyzetének megerősítésére és munkavállalói motiválására is,
- a Furbify elindította angol nyelvű nemzetközi oldalát, a furbify.eu-t és megkezdte a felkészülést a teljes körű exportra,
- a Lumenet a megfelelő szervezeti, marketing és logisztikai folyamatok átalakítását követően idén kilép a román piacra.
A DKSZ Mentorprogramja nem csak gyakorlati segítséget nyújtott a résztvevőknek, de a Furbify, Vágyaim.hu és Lumenet eredményei inspiráló példaként szolgálnak az e-kereskedőknek is, és megmutatják, hogy a külföldi terjeszkedés igenis elérhető cél. A Vágyaim.hu tulajdonosa, Pörzse Norbert a külföldi expanzió kapcsán kifejtette:
“Bátornak kell lenni és merni kell kilépni a komfortzónából. Az első külföldi piac megnyitását követően pedig érezhetően egyre könnyebbé válik a terjeszkedés és skálázás.”
Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa hozzátette:
“A hosszú távú fejlődéshez és költséghatékony működéshez elengedhetetlen a külföldi piacra lépés. Bízunk benne, hogy a Mentorprogram segítségével elért eredmények motiválóan hatnak az e-commerce szektorra és egyre több sikertörténet íródik Magyarországon.”
A DKSZ elkötelezett a Mentorprogram további fejlesztése mellett, és a jövőben még több magyar e-kereskedőnek tervez segíteni a külföldi terjeszkedésben. A Mentorprogram sikeréről és eredményeiről a versenyképesség és digitalizáció lehetőségeit tárgyaló nemzetközi Speeding up CEE Konferencián számoltak be a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnökségének képviselői iparági vezetők és kormányzati képviselők körében. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke megjegyezte:
“A jövőben célunk, hogy a Speeding up CEE Konferencián túl további szakmai rendezvények és oktatási programok keretében mutathassuk be az előttünk álló jó példákat; edukációval, online tartalmakkal és eseményeken keresztül erősítsük az export fontosságát és gazdasági jelentőségét. Bízunk benne, hogy a Mentorprogram résztvevői által elért eredmények példaértékűek lesznek a magyar e-kereskedelmi ökoszisztéma szereplői számára, és közös erővel hozzájárulhatunk a magyar online kereskedelem további fejlődéséhez és nemzetközi sikereihez.”
Stratégiai együttműködés a HEPA-val
Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export...
Táncsics András, Boxy
Bemutatjuk új tagunkat Táncsics András képviseletével a Boxy Logisztikai Zrt. csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép
GKID-Mastercard: turbulens időszakban a hazai e-kereskedelem Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem. A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi...
Ocskay László, OANDER
Bemutatjuk új tagunkat Az OANDER Development Kft. Ocskay László képviseletével csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az...
Operatív vezetőt keresünk!
Motivál, hogy a magyar webáruházak hazai és nemzetközi sikeréért dolgozz? Szívesen dolgoznál együtt a világ top digitális cégeinek hazai képviselőivel és a magyar digitális ökoszisztéma meghatározó szereplőivel? Érdekel az oktatásfejlesztés? Mozgalmas és kihívást...
Bíró Pál, Google
Bíró Pál a Google Magyarország Country Managere, a hazai YouTube ökoszisztéma szakértője, a Startup Hungary és a Digitális Kereskedelmi Szövetség kezdeményezője és társalapítója. A DKSZ tagjaként célja, hogy a szövetség az e-kereskedelem helyzetét, a szereplők...