Első alkalommal került átadásra a HungarEcomm Stars díj
A HungarEcomm Stars lista a legdinamikusabban növekvő és legvilágpiacképesebb, magyar tulajdonú e-kereskedőket gyűjti össze. A Growww Digital által készített – a DKSZ és az Ecommerce Hungary támogatása mellett megvalósuló – lista 2024-ben összesen 47 céget tartalmazott, amely a szakma krémjét sorakoztatja fel: a felső egy ezreléket, akik jó példával szolgálhatnak a magyar vállalkozásoknak.
Az e-kereskedelem Magyarországon – és a régióban is – jelentősen bővül majd a következő 10 évben. Becslések szerint 2035-re az 25%-os részesedést is elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalomból.
Így tehát a magyar gazdaságban meghatározó szerepe lesz, azonban nem mindegy, hogy kik fogják dominálni – külföldi vagy magyar cégek?
Reményre ad okot, hogy már most is számos hazai sikertörténetet láthatunk. Ezek a cégek kiemelkedő eredményeket értek el, többen közülük meghatározó szerepet vívtak ki a régióban is. Vannak köztük most növekedésnek induló vállalkozások és már sok éve a pályán lévő nagyágyúk is. A közös bennük az, hogy jó eséllyel mind meghatározó szereplők lesznek a hazai vagy régiós piacon.
A HungarEcomm Stars Díj keretében összeállt egy lista, amely a legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező hazai e-kereskedőket gyűjtötte össze és rangsorolta egy összetett szempontrendszer alapján. Gazdasági, szakmai és piaci pontszámokat súlyozva összesen 47 cég került fel a palettára. Ők azok, akiket a magyar e-kereskedelem csillagainak tekinthetünk, akiket érdemes figyelemmel kísérni, tanulni tőlük és inspirációt meríteni a példájukon keresztül.
A legmagasabb növekedési potenciállal rendelkező kereskedők három kategóriára lettek osztva, az éves árbevétel alapján:

- Emelkedő csillag kategória – 1 és 5 milliárd Ft közötti éves árbevétellel rendelkező vállalkozások, amelyek sikerrel kezelték a kezdeti kihívásokat, és jó úton vannak a piacépítés felé

- Ragyogó csillag kategória – 5 és 10 milliárd Ft közötti éves árbevétellel rendelkező vállalkozások, amelyek már jelentős pozíciót vívtak ki, jellemzően a hazai piacon, és nagy eséllyel számottevő növekedést érhetnek el a közeljövőben

- Nagycsillag kategória – 10 milliárd Ft feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozások, amelyek régebb óta, jellemzően több országban is jelen vannak, és sikerrel veszik fel a verseny a régiós nagyokkal szemben
Mészáros Ádám, DHL Express
Mészáros Ádám 2021 óta a DHL Express Magyarország Country Managere. Előző funkciójában - mint Vice President Marketing and Sales Central Europe - tanúja volt azoknak az áttörő export sikereknek, melyeket régiónk e-kereskedői értek el a Nyugat-Európai és tengerentúli...
Szetnics László, Mastercard
Szetnics László 2011 óta a Mastercard fizetéstechnológiai cég digitális megoldásokért felelős igazgatója. Úttörő szerepe volt a mobilfizetési megoldások hazai fejlesztésében és elterjesztésében, emellett jelentős hatással volt az e-commerce fizetések digitalizációjára...
Takács Borbála, Adevinta
Takács Borbála 20 éves ügynökségi tapasztalat után 2021 végén csatlakozott az Adevinta Hungary csapatához, amely olyan piacvezető márkákkal van jelen a hazai e-kereskedelmi ökoszisztémában, mint a Jófogás és a Használtautó.hu. A DKSZ-ben azért dolgozik, hogy a hazai...
Szabó László, Growww Digital
Szabó László a Growww Digital társtulajdonosa és társalapítója 16 éve tevékenykedik a Budapest-Pozsony-Prága tengelyen. Digitális marketingesként elkötelezett tevékenységet folytat a magyar e-kereskedelem fejlesztéséért és a hazai digitális sikertörténetek...
Madar Norbert, GKID
Madar Norbert a GKID társalapítója, valamint vezető tanácsadója. Fő szakterülete az e-kereskedelem, a logisztika, valamint a digitális transzformáció. Az ő nevéhez köthető a magyar online piac legátfogóbb e-kereskedelemmel foglalkozó kutatássorozatának elindítása,...