Mészáros Ádám 2021 óta a DHL Express Magyarország Country Managere. Előző funkciójában – mint Vice President Marketing and Sales Central Europe – tanúja volt azoknak az áttörő export sikereknek, melyeket régiónk e-kereskedői értek el a Nyugat-Európai és tengerentúli piacokon. Célja, hogy egyre több magyarországi cég terjeszkedjen régiónkon túlra is és váljon sikeressé a nemzetközi e-kereskedelem adta lehetőségeket kiaknázva.
„A külföldi terjeszkedés potenciálja” – interjú Mészáros Ádámmal.
– Miért fontos számodra és a DHL számára a digitális kereskedelem?
A digitális kereskedelem mind közép- mind hosszútávon tovább fog növekedni. A határokon átívelő e-kereskedelem piaca pedig kétszer olyan gyorsan nő, mint a határokon belüli.
„Ezzel a magyar e-kereskedők előtt megnyílik egy 300-szor akkora forgalmú világpiac, mint Magyarország. Ez óriási kitörési esély mind a magyar kereskedőknek, mind a magyar nemzetgazdaságnak.”
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
A vásárlók elsősorban gyors, rugalmas szállítást és egyszerű visszaküldési lehetőséget várnak el. Sok kereskedő elfelejti, hogy az ügyfeleknek milyen fontos a logisztika. Felmérések szerint az ügyfelek 58%-a választ webshopot annak kiszállítási opciói alapján. A szállítás gyorsaságát fontosabbnak értékelik, mint azt, hogy mennyibe kerül ez a szolgáltatás. És a visszaküldések aránya is egyenes arányban csökken a kiszállítás gyorsaságával.
„Ezért minden e-kereskedőnek elemi érdeke, hogy a logisztikát is legalább olyan komolyan vegye, mint például a marketinget.”
Mi a DHL-nél szívesen nyújtunk tanácsot ezzel kapcsolatban.

– Alapító tagként hogy látod, miképp tud a DKSZ hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez?
„A DKSZ alapító cégei lefedik a legtöbb olyan területet, amivel egy e-kereskedőnek foglalkoznia kell ahhoz, hogy nemzetközi porondon is sikeres legyen.”
A DKSZ keretein belül elsősorban ismeretterjesztéssel, a magyarországi e-kereskedelmi ökoszisztéma továbbfejlesztésével, és egy mentorprogrammal szeretnénk előrevinni a magyar e-kereskedelmet.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
“Az első és legfontosabb, hogy terjeszkedjenek külföldön.”
A DHL-nél kifejlesztettünk egy “website health check”-et (webshop állapotfelmérést), aminek segítségével el tudunk kezdeni egy párbeszédet arról, hogy egy kereskedő mennyire versenyképes a nemzetközi logisztikai elvárások szempontjából – a kérdőív itt érhető el.*
*A néhány kérdést tartalmazó állapotfelmérő kitöltése után szívesen felvesszük az érdeklődőkkel a kapcsolatot, hogy személyre szabottan tudjunk tanácsot adni. Elérhetőségünk: ecommerce.hu@dhl.com
Top 50 CEE Online Exporters 2024
How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.
A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...
Új lendület a digitális kereskedelemben
Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...
HungarEcomm Stars 2025
Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...
E-toplista 2024
A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...
XXI. Ecommerce Conference
Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...
XXI. E‑kereskedelmi Konferencia
Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...
Space4Commerce 2025 in Budapest
Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...