Elindult a DKSZ Mentorprogram

Szerző: | 2023. október 12. | Mentorprogram

Három e-kereskedő céget segít a nemzetközi piacok meghódításában a DKSZ

A DKSZ októberben hivatalosan is elindítja a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló Mentorprogramját. A nyáron meghirdetett szakmai program a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu vezetőségének fog támogatást biztosítani személyre szabott mentorációk keretében annak érdekében, hogy sikeres hódításba kezdjenek a nemzetközi piacokon.

A digitális szektorban rejlő potenciál megkérdőjelezhetetlen, egyes előrejelzések szerint az évtized végére 8000 milliárd forint többlettel járulhat hozzá a magyar gazdasághoz. A pandémia óta szárnyra kapott magyar e-kereskedelem – ami az Európai Unióban a második leggyorsabban bővülő piac volt 2021-ben – fontos szereplője lehet ennek. A hazai e-kereskedelmi ökoszisztéma szereplői előtt hatalmas lehetőségek állnak, ehhez azonban a digitális kereskedelem fejlesztésére van szükség.

Alapítása óta a Digitális Kereskedelmi Szövetség célja a magyarországi e-kereskedelem kihívásainak pontos megismerése és ennek nyomán a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása, a hazai szereplők megerősítése és az export hajlandóság fellendítése. Ennek érdekében indította el idén tagjaival összefogva az egyedülálló Mentorprogramot, amely során tapasztalatot szerzett, elismert szakértők segítik a résztvevő cégek, a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu fejlődését, hogy minél előbb készen álljanak a nemzetközi terjeszkedésre és a mainál nagyobb kihívások megoldására.

Ahogy a DKSZ és a GKID által közösen készített tavalyi Online Export Kutatás rámutatott, a magyar e-kereskedők olyan kihívásokkal és nehézségekkel küzdenek, melyek jelentősen gátolják őket a fejlődésben és a külpiaci terjeszkedésben. A külföldi piacra lépést gátló okok többek között:

    • a növekedés irányokat és lehetőségeket meghatározó hosszú távú stratégia hiánya; 
    • a fejletlen és rugalmatlan logisztikai megoldások követése;
    • a helyismeret, piacismeret hiányából fakadó jogi és adminisztrációs problémák;
    • a helyi szabályozási környezethez igazodó lokalizációs folyamatok nehézségei;
    • a hazai vállalati kultúrára jellemző kockázatkerülés; 
    • és olyan tévhitek, mint a nem megfelelő termékkínálat, vagy az alacsony beszállítói alkupozíció.

A külföldi terjeszkedést illető kilátásokról és lehetőségekről Madar Norbert, a GKID vezető elemzője elmondta: 

“Az itthoni e-kereskedelmi szereplők jelenleg le vannak maradva a nemzetközi terjeszkedésben, aminek összetett okai vannak: egyrészt nem védjük a saját lokális piacunkat kellőképpen, másrészt jelentős erőforrás hiánnyal küzd a szféra. A problématudat építés, az attitűd-váltás, a stratégiai gondolkodás megváltoztatása és a következetes, hosszú távú tervezés viszont mind közelebb visznek a meglévő lemaradások leküzdésében.”

A DKSZ a kutatásban is megmutatkozó, fennálló kihívások leküzdése érdekében alkotta meg a Mentorprogramot, mely nem csak gyakorlati segítséget nyújt a résztvevők számára, de a sikereik útján példát mutat egyre több kereskedőnek, hogy a külföldi terjeszkedés elérhető és reális cél a magyar kereskedők számára is.

Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke megjegyezte:

“A DKSZ saját szervezésű Mentorprogramja személyre szabott tanácsadás útján olyan komplex tudásanyagot nyújt a szervezetfejlesztés, kutatás, marketing, kommunikáció, logisztika, jog és információbiztonság, digitalizáció, valamint a fizetéstechnika és kiberbiztonság területén, melyek hosszú távon képesek támogatni a cégek fejlődését.”

Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere hozzátette:

“Az utóbbi évek rendhagyó eseményei után az e-kereskedőknek mindenképp stratégiát kell váltaniuk a hosszú távon való sikeresség biztosításához. Tanulni kell a versenytársaktól és felkészülni a  következetes bővülésre – mind termékben, csatornában és országban gondolkodva.”

A rekordszámú jelentkezőt vonzott programban idén három céggel kezd el együtt dolgozni a Digitális Kereskedelmi Szövetség: a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu vezetőségével, akiket az elkövetkező fél év során személyre szabott tanácsadás keretében támogat, hogy az itthoni sikereikhez hasonló eredményt érjenek el külföldön is. Bíró Pál hozzátette:

“A DKSZ céljai között szerepel, hogy a Mentorprogram résztvevőin túl is tudjuk segíteni a piaci szereplők fejlődését és nemzetközi terjeszkedését.”

Top 50 CEE Online Exporters 2024

Top 50 CEE Online Exporters 2024

How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...

Új lendület a digitális kereskedelemben

Új lendület a digitális kereskedelemben

Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...

PwC karácsonyi kutatás 2025

PwC karácsonyi kutatás 2025

Mennyit költünk idén karácsonyra? Rekordösszegek és új vásárlói szokások az idei Black Friday-en A korábbi évekkel ellentétben a Black Friday már nem csak egyetlen novemberi napból áll, hanem egy több napon-héten át tartó akciósorozattal bombázzák a fogyasztókat. A...

DHL 2025 E-Commerce Trends Reports

DHL 2025 E-Commerce Trends Reports

A DHL bemutatta az első globális e-kereskedelmi üzleti jelentését: AI, social commerce és a fenntarthatóság vezetik a 2025-ös trendeket A riport exkluzív betekintést nyújt abba, hogyan értékesítenek, növekednek és boldogulnak a vállalatok a gyorsan változó digitális...

DHL 2025 E-Commerce Trends Reports

DHL 2025 E-Commerce Trends Reports

DHL unveils first global e-commerce business report: AI, social commerce & sustainability lead 2025 trends The report offers an exclusive look at how companies are selling, scaling, and succeeding in today's rapidly evolving digital landscape, driven by...

HungarEcomm Stars 2025

HungarEcomm Stars 2025

Who are the most Globally Competitive Hungarian Webshops in 2025? A narrow elite is setting the pace in Hungarian e-commerce: for the second time, the HungarEcomm Stars Award has been presented to companies that are not only successful locally but also capable of...

HungarEcomm Stars 2025

HungarEcomm Stars 2025

Ezek a legvilágpiacképesebb magyar webshopok 2025-ben Szűk élboly diktálja a tempót a magyar e-kereskedelemben: második alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat azoknak a vállalatoknak, amelyek nemcsak itthon, hanem a nemzetközi színtéren is képesek versenytársa...

Hungarian E-Commerce Under Global Pressure

Hungarian E-Commerce Under Global Pressure

How Hungarian E-Commerce Can Stay Competitive in the Global Online Market “As of today, the playing field strongly favors retailers who can serve multiple countries,” highlighted Norbert Madar, Vice President of the Digital Commerce Alliance, in a recent interview...