Takács Borbála, Adevinta

Szerző: | 2023. március 28. | Alapítói interjúk

Takács Borbála 20 éves ügynökségi tapasztalat után 2021 végén csatlakozott az Adevinta Hungary csapatához, amely olyan piacvezető márkákkal van jelen a hazai e-kereskedelmi ökoszisztémában, mint a Jófogás és a Használtautó.hu. A DKSZ-ben azért dolgozik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai szintet és, hogy egyre több olyan erős, magyar tulajdonú cég épüljön, akik a nemzetközi porondon is megállják a helyüket.

Egyensúly a flexibilitás és stabilitás között a digitális térben” – interjú Takács Borbálával.

 

– Miért fontos számodra és az Adevinta számára a digitális kereskedelem?

A  szakmai életem elejétől kezdve mindig minden vonzott, ami a digitális világhoz kapcsolódott. A digitalizáció által nyújtott határok nélküliséget, szabadságot és elképesztő rugalmasságot, lenyűgözöttséggel szemlélem, hihetetlen nagy váltás a korábbi világhoz képest.

A saját munkámban nagyon izgalmas kihívásnak találom, hogy online piactérként rugalmasan  szolgáljuk ki a fogyasztói igényeket, miközben esetünkben a kínálatot is a felhasználók  határozzák meg.

„A digitális kereskedelem szabadság faktora nyűgöz le, valamint az az elképesztő fejlődési tempó, és növekedési potenciál, ami a technológiával támogatva hatalmas változásokat tud elhozni a gazdaságban.”

– Az említett szépségek mellett esetlegesen mik azok a kihívások, amikkel a saját területeden szembesülsz, mik azok a legnagyobb nehézségek, amik a mindennapokban megjelennek?

Ez egy elég komplex témakör, hiszen a digitális kereskedelem előnyei és szépségei kihívásként is megjelennek, óriási zajt és versenyt eredményezve. Nem könnyű tartani a lépést az állandó fejlődéssel, aminek a technológiai és pénzügyi aspektusain kívül szervezeti, strukturális és egyéni, szakmai faktorai is vannak.

„A digitális piacon úgy kell nagyon dinamikusnak és adaptívnak lenni, hogy közben elég stabil tudjon maradni a szervezet.”

– Alapító tagként hogy látod, miképp tud a DKSZ hozzájárulni az említett nehézségek leküzdéséhez és ezáltal a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez?

A  DKSZ a digitális és kereskedelmi szektor olyan szakértőit és képviselőit gyűjti össze, akiknek megvan az a kellő rálátásuk és komoly szakmai tapasztalatuk, amivel a hazai e-kereskedelmi szektort hatékonyan tudják támogatni. Emellett a szaktudás mellett pedig a közös cél és problémamegoldási szándék is nagy szerepet játszik: a tagok részéről erős az elköteleződés amellett, hogy egy szövetség formájában, strukturálva tudjuk a hazai piaci szereplőket segíteni, valamint építeni a jövő sikertörténeteit.

– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?

A fejlődés és sikeresség szempontjából kiemelten fontos a megfelelő helyzetfelismerés és önismeret. A hazai kereskedőknek kulcsfontosságú  ismerni saját vállalkozásaik erősségeit és gyengeségeit, hogy hatékonyan tudjanak fejlődni. A feltárt fejlesztendő területek, potenciálok kiaknázásához pedig fontos segítséget kérni, illetve  elfogadni, és élni azokkal a lehetőségekkel, amiket a DKSZ, vagy egyéb szakmai szervezetek, piaci szereplők kínálnak.

Top 50 CEE Online Exporters 2024

Top 50 CEE Online Exporters 2024

How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...

Új lendület a digitális kereskedelemben

Új lendület a digitális kereskedelemben

Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...

HungarEcomm Stars 2025

HungarEcomm Stars 2025

Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...

E-toplista 2024

E-toplista 2024

A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...

XXI. Ecommerce Conference

XXI. Ecommerce Conference

Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

XXI. E‑kereskedelmi Konferencia

Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...

Space4Commerce 2025 in Budapest

Space4Commerce 2025 in Budapest

Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...