Takács Borbála, Adevinta

Szerző: | 2023. március 28. | Alapítói interjúk

Takács Borbála 20 éves ügynökségi tapasztalat után 2021 végén csatlakozott az Adevinta Hungary csapatához, amely olyan piacvezető márkákkal van jelen a hazai e-kereskedelmi ökoszisztémában, mint a Jófogás és a Használtautó.hu. A DKSZ-ben azért dolgozik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai szintet és, hogy egyre több olyan erős, magyar tulajdonú cég épüljön, akik a nemzetközi porondon is megállják a helyüket.

Egyensúly a flexibilitás és stabilitás között a digitális térben” – interjú Takács Borbálával.

 

– Miért fontos számodra és az Adevinta számára a digitális kereskedelem?

A  szakmai életem elejétől kezdve mindig minden vonzott, ami a digitális világhoz kapcsolódott. A digitalizáció által nyújtott határok nélküliséget, szabadságot és elképesztő rugalmasságot, lenyűgözöttséggel szemlélem, hihetetlen nagy váltás a korábbi világhoz képest.

A saját munkámban nagyon izgalmas kihívásnak találom, hogy online piactérként rugalmasan  szolgáljuk ki a fogyasztói igényeket, miközben esetünkben a kínálatot is a felhasználók  határozzák meg.

„A digitális kereskedelem szabadság faktora nyűgöz le, valamint az az elképesztő fejlődési tempó, és növekedési potenciál, ami a technológiával támogatva hatalmas változásokat tud elhozni a gazdaságban.”

– Az említett szépségek mellett esetlegesen mik azok a kihívások, amikkel a saját területeden szembesülsz, mik azok a legnagyobb nehézségek, amik a mindennapokban megjelennek?

Ez egy elég komplex témakör, hiszen a digitális kereskedelem előnyei és szépségei kihívásként is megjelennek, óriási zajt és versenyt eredményezve. Nem könnyű tartani a lépést az állandó fejlődéssel, aminek a technológiai és pénzügyi aspektusain kívül szervezeti, strukturális és egyéni, szakmai faktorai is vannak.

„A digitális piacon úgy kell nagyon dinamikusnak és adaptívnak lenni, hogy közben elég stabil tudjon maradni a szervezet.”

– Alapító tagként hogy látod, miképp tud a DKSZ hozzájárulni az említett nehézségek leküzdéséhez és ezáltal a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez?

A  DKSZ a digitális és kereskedelmi szektor olyan szakértőit és képviselőit gyűjti össze, akiknek megvan az a kellő rálátásuk és komoly szakmai tapasztalatuk, amivel a hazai e-kereskedelmi szektort hatékonyan tudják támogatni. Emellett a szaktudás mellett pedig a közös cél és problémamegoldási szándék is nagy szerepet játszik: a tagok részéről erős az elköteleződés amellett, hogy egy szövetség formájában, strukturálva tudjuk a hazai piaci szereplőket segíteni, valamint építeni a jövő sikertörténeteit.

– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?

A fejlődés és sikeresség szempontjából kiemelten fontos a megfelelő helyzetfelismerés és önismeret. A hazai kereskedőknek kulcsfontosságú  ismerni saját vállalkozásaik erősségeit és gyengeségeit, hogy hatékonyan tudjanak fejlődni. A feltárt fejlesztendő területek, potenciálok kiaknázásához pedig fontos segítséget kérni, illetve  elfogadni, és élni azokkal a lehetőségekkel, amiket a DKSZ, vagy egyéb szakmai szervezetek, piaci szereplők kínálnak.

Top 50 CEE Online Exporters 2024

Top 50 CEE Online Exporters 2024

How the top 50 Online Exporters in the CEE region perform? - report by Growww Digital The "Top 50 Online Exporters in the CEE Region" report by Growww Digital analyzes the performance of e-commerce exporters in Central and Eastern Europe. While the sector experienced...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/II.

A hazai e-kereskedelmi piac 2024-ben olyan átalakuláson ment keresztül, amelyre 25 éves fennállása óta még nem volt példa 2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés...

Új lendület a digitális kereskedelemben

Új lendület a digitális kereskedelemben

Megújult a Digitális Kereskedelmi Szövetség vezetősége Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A Szövetség...

Határtalan kereskedelem

Határtalan kereskedelem

Az egységes vásárlói élmény a versenyképesség kulcsa A vásárlási szokások az elmúlt években drámaian átalakultak – a fogyasztók ma már nem csatornákban, hanem élményekben gondolkodnak. A 2024-es Omnichannel Scale kutatás és a legfrissebb európai trendek egyértelművé...

Age of Cybercrime 2025

Age of Cybercrime 2025

Collective effort is needed to protect our digital ecosystem Cybercriminals caused damages worth 30 billion forints in Hungary last year. While active across all industries, their activities pose a particularly high risk to the online retail sector. According to...

Age of Cybercrime 2025

Age of Cybercrime 2025

Összefogásra van szükség a kibercsalások megállításához 30 milliárd forint kárt okoztak a kiberbűnözők tavaly. Bár minden iparágban aktívak, tevékenységüknek különösen kitettnek számít az online kereskedelem. Az online piacterek felhasználóinak 43%-a tapasztalt már...

Digital Retail Landscape 2024/II.

Digital Retail Landscape 2024/II.

Hungarian e-commerce growth is now driven by imports In 2024, based on measurements by PwC for Q1-Q3 and preliminary data for Q4, the total Hungarian e-commerce market could reach a sales volume of 1 920 billion HUF with a 15% growth in volume, of which 17% - around...