Globális nyomás, helyi válaszok: merre tart a magyar e-kereskedelem?
„Ma már erősen lejt a pálya a több országot kiszolgálni képes kereskedők felé” – hangzott el Madar Norbert, a DKSZ alelnöke (és egyben a a PwC digitális kereskedelmi területekért felelős, vezető menedzsere) részéről a SpiritFM-en, Rónai Egonnal folytatott interjúban.
Az elmúlt években a globális e-kereskedelmi óriások példátlan sebességgel hódították meg a magyar vásárlókat. A piac többé nem helyi kontextusban értelmezhető: a fogyasztók hozzászoktak a rövid szállítási idők, a kedvező árak és a zökkenőmentes vásárlói élmény kombinációjához – sokszor egyetlen kattintással, nemzetközi platformokon keresztül. Ez a szint mára alapelvárássá vált, amelyhez a hazai kereskedőknek is fel kell nőniük.
Az új versenytér: élmény és lojalitás
A verseny már rég nem csak az árakról szól. A gyors logisztika, a gördülékeny felhasználói élmény és a tudatosan épített vásárlói lojalitás lettek azok a tényezők, amelyek igazán meghatározzák a sikerességet. A kérdés az, hogy miként tudnak a magyar kereskedők ebben a globalizált környezetben helytállni. Hogyan lehet egyszerre versenyképes szolgáltatást nyújtani, fenntartani a vásárlói bizalmat, és olyan élményt teremteni, amely hosszú távon megtartja a vevőket? A helyi erőforrások (mint a logisztika, a fulfilment vagy a UX-fejlesztések) kulcsfontosságú szerepet játszhatnak abban, hogy a hazai szereplők vonzó alternatívát kínáljanak a nemzetközi óriások mellett.
Az interjú 12:53 perctől érhető el:
A DKSZ szerepe a változó környezetben
A Digitális Kereskedelmi Szövetség célja, hogy ebben az új környezetben támogassa a hazai digitális kereskedelem szereplőit. Tudással, szakmai kapcsolatokkal és gyakorlati segítséggel szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a magyar kereskedők ne csupán alkalmazkodjanak a globális trendekhez, hanem képesek legyenek versenyelőnyt kovácsolni belőlük. A piac átalakulása nemcsak kihívásokat, hanem lehetőségeket is rejt – a kérdés, hogy hogyan tudjuk ezeket közösen kiaknázni.
HungarEcomm Stars 2025 nevezés
Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...
E-toplista 2024
A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...
XXI. Ecommerce Conference
Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...
XXI. E‑kereskedelmi Konferencia
Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...
Space4Commerce 2025 in Budapest
Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...




