A DHL bemutatta az első globális e-kereskedelmi üzleti jelentését: AI, social commerce és a fenntarthatóság vezetik a 2025-ös trendeket
A riport exkluzív betekintést nyújt abba, hogyan értékesítenek, növekednek és boldogulnak a vállalatok a gyorsan változó digitális környezetben – melyet omnichannel stratégiák, AI-alapú személyre szabás, határokon átnyúló terjeszkedés, valamint a fenntarthatóság és logisztikai szolgáltatások fokozott fókusza alakít.
- 4050 e-kereskedelmi vállalkozást kérdeztek meg 19 globális piacon arról, hogyan értékesítenek, skáláznak és boldogulnak az online piacokon.
- A mesterséges intelligencia alkalmazása lendületet vesz: a vállalatok közel felénél már integrálták az AI-t a működésbe. B2B e-kereskedők körében ez az arány még magasabb, 61 %. A leggyakoribb felhasználási területek: személyre szabás, tartalomgenerálás és ügyfélszolgálat.
- A közösségi kereskedelem robbanásszerű növekedése: a válaszadók 87 %-ának van közösségi média jelenléte, ezek közül vezet a TikTok és az Instagram. 76 %-uk számít rá, hogy az eladások növekedni fognak a közösségi felületeken az elkövetkező öt évben.
- A fenntarthatóság elengedhetetlenné válik: a vállalkozások 85 %-a tartja fontosnak, és sokan csökkentik a műanyaghulladékot, ösztönzik az újraértékesítést, és áttérnek a körforgásos modellre.
A DHL eCommerce elindította a 2025-ös E-Commerce Trends Report sorozatának első, „Business Edition” kiadását – egy mérföldkőnek számító tanulmányt, amely 4050 e-kereskedelmi vállalkozás tapasztalatait gyűjti össze Európából, Amerikából és az ázsiai és csendes-óceáni térségből. A jelentés exkluzív betekintést nyújt abba, hogyan értékesítenek, növekednek és érnek el sikereket a vállalatok a gyorsan változó digitális környezetben, amelyet az omnichannel stratégiák, az AI-alapú személyre szabás, a határokon átívelő terjeszkedés, valamint a fenntarthatóság és a logisztikai szolgáltatások tökéletesítése iránti növekvő igény hajt.
„A vállalkozások gyorsabban növekednek, tudatosabban értékesítenek, és a fenntarthatóságot soha nem látott módon helyezik előtérbe. A DHL-nél büszkék vagyunk arra, hogy támogatjuk ezt a lendületet, segítve a kiskereskedőket abban, hogy minden piacon gyorsan, megbízhatóan és felelősségteljesen szolgálják ki az ügyfeleiket.”
– mondta Pablo Ciano, a DHL eCommerce ügyvezető igazgatója.
A Black Friday közeledtével és a globális e-kereskedelem gyorsuló növekedésével a DHL új jelentése betekintést nyújt abba, hogyan készülnek fel a vállalkozások a csúcsszezonra és azon túlra. Legyen szó B2B-ről vagy B2C-ről, a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a sebességbe, vásárlói bizalomba és személyre szabásba, hogy versenyben maradjanak a zsúfolt piacon. Az üzleti jelentés számos témát fed le, amelyek gyakorlati betekintést nyújtanak minden méretű e-kereskedelmi vállalkozásnak.
A kutatás főbb megállapításai:
- A logisztika a háttérben dolgozó hős A válaszadók 96%-a szerint a megfelelő szállítási megoldások kulcsfontosságúak az eladásokhoz, és 86%-uk állítja, hogy az ingyenes szállítás és visszaküldés egyértelműen növeli a vásárlási hajlandóságot.
- A B2B szektor is digitalizálódik A B2B vállalatok 78%-a arra számít, hogy online értékesítése tovább nő, 61%-uk pedig már most is használ mesterséges intelligenciát – leggyakrabban a személyre szabás, a gyorsabb kiszolgálás és az innovatív ügyfélélmény érdekében.
- Az online siker kulcsa 2025-ben: jelen lenni mindenhol A kereskedők 63%-a legalább három különböző platformon értékesít, 68%-uk az Amazonon is jelen van, és 87%-uk aktív a közösségi médiában. A tanulság egyszerű: ha egy márka nincs ott, ahol a vásárlói vannak, akkor gyakorlatilag láthatatlan.
- A nemzetközi értékesítés soha nem volt még ilyen erős Az e-kereskedők 64%-a már külföldre is szállít, ez az arány pedig 88%-ra nő a nagyvállalatok, és 85%-ra a közepes cégek körében. A legtöbben egyszerűsített adminisztrációval – IOSS- és EORI-regisztrációval, valamint DDP feltételekkel – könnyítik meg a határokon átnyúló kereskedelmet.
- A fiatal generációk formálják a piacot Az Y és Z generáció tagjai uralják a heti online vásárlásokat, de az Alfa generáció is egyre nagyobb hatással van a háztartási döntésekre – ők lesznek a következő hullám digitális vásárlói.
- Az előfizetéses modellek új szintre emelik a hűséget A megkérdezett cégek több mint fele (52%) kínál termék-előfizetést, 14%-uk pedig már szállítási vagy visszaküldési előfizetést is biztosít, ezzel is stabilabb ügyfélkapcsolatokat építve.
- A Black Friday továbbra is megkerülhetetlen A vállalkozások 84%-a idén is részt vesz az akciós időszakban, és 60%-uk növekedést vár. A kisebb szereplők azonban visszafogottabb eredményekről számolnak be: a mikrovállalkozásoknak mindössze 48%-a tapasztalt forgalomnövekedést.
- A csomagpontok és automaták fontossága nő A nagyobb cégek 96%-a szerint a kényelmes, out-of-home megoldások kulcsszerepet játszanak az eladások és a visszatérő vásárlások növelésében. Az egyéni vállalkozók több mint fele (53%) szintén ezekre támaszkodik a szállítás lebonyolításában.
HungarEcomm Stars 2025 nevezés
Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...
Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...
E-toplista 2024
A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...
XXI. Ecommerce Conference
Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...
XXI. E‑kereskedelmi Konferencia
Tanulságok és inspirációk Esztergomból Két napon keresztül hazai és nemzetközi szakértők, az e-kereskedelem területén elismert szakemberek, köztük tapasztalt fekete-öves webáruház tulajdonosok/vezetők, az e-kereskedelmi szolgáltató szektor jeles képviselői gyűltek...
Space4Commerce 2025 in Budapest
Empowering Retail through Data and Innovation Space4Commerce is Mastercard’s innovative initiative designed to support retail partners across Europe. The initiative aims to enhance business operations through data-driven insights, drawing on Mastercard’s extensive...




