Táncsics András, Boxy

Szerző: | 2023. május 22. | Szervezet

Bemutatjuk új tagunkat

Táncsics András képviseletével a Boxy Logisztikai Zrt. csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az export hajlandóság fellendítésén dolgozzon.

Táncsics András a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatója. Korábban a Magyar Postánál volt termékmenedzsment-, majd stratégiai igazgató, később a MOL Group e-commerce vezetője. Több mint 10 éves e-kereskedelmi tapasztalatának köszönthetően egy egyedülálló méretű és technológiai színvonalú fulfillment szolgáltató céget hozott létre, hogy ezzel megkönnyítse a webáruházak életét, legyen szó raktározásról, csomagolásról, szállításról vagy tanácsadásról.

„A digitális kereskedelem a kiskereskedelem jövője” – interjú Táncsics Andrással.

– Miért fontos számodra és a Boxy számára a digitális kereskedelem?

A digitális kereskedelem aránya évről évre a világ összes országában nő, és bár (mint a válság hatására most napjainkban is sajnos látjuk) néha érik hullámvölgyek, nem kérdés, hogy hosszú távon ez jelenti majd a kiskereskedelem leginkább felívelő ágát. A Boxy logisztikai-informatikai szolgáltatóként egy olyan meghatározó és integráns szereplője a digitális kereskedelem közép-kelet európai piacának, aki folyamatosan reagál a fejlődés során törvényszerűen nap mint nap megjelenő kereskedői igényekre és kihívásokra.

– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?

Pillanatnyilag szomorú aktualitást ad a kérdésnek a kivétel nélkül minden kereskedőt érintő válság, ami nyilván mindenkit foglalkoztat és amire mindenki jó válaszokat keres. Mi a raktárlogisztikai megoldásainkkal kézenfekvő segítséget tudunk adni mindebben, már önmagában azzal is, hogy a saját raktározási fix költségek helyett skálázható, a forgalmi változásokat egy az egyben követő költségstruktúrát tudunk mutatni, ami esetleges forgalmi visszaesések esetén is tervezhetőbbé teszik egy vállalkozás költségvetését.

„Emellett az egyik leggyakrabban jelentkező kihívás a szakemberhiány, a megfelelően képzett és elérhető szakemberek alacsony száma nem csak az országban, de a régióban is.”

Bárki aki üzemeltet saját informatikai vagy operációs területet, nap mint nap érzi ezt a bőrén. A raktárlogisztika kiszervezése egy valóban markáns, szakmai alapokon felépített, robosztus külső szereplőnek erre is megnyugtató válasz tud lenni.

– Milyen céllal csatlakoztatok a Boxy-val a DKSZ-hez?

A célunk az, hogy egy szakmai szövetségbe tömörülve erősítsük azt a tudásbázist, ami strukturáltan és világos keretek közt tud segítséget nyújtani az ezt kereső kereskedőknek. Egyértelműen látható, hogy az országban a digitális kereskedelem kérdése a legtöbb vállalkozásnál még mindig gyerekcipőben jár, miközben a piacokat egyértelműen dominálják külföldi, tőkeerős szereplők, akik beszerzési vagy akár marketing költségvetési szempontból teljesen más nagyságrendben játszanak, korszerű informatikai/technológiai megoldásokkal gyorsan állva hagyják a helyi versenytársaikat. A célunk az, hogy aki szakmai értelemben fejlődni akar, tudjon hova érdemi segítségért fordulni.

Hogy  látod, miképp tudtok hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez a DKSZ-szel közösen?

A Boxy nagyvállalati logikák alapján lett felépítve, a felső- és középmenedzsmentje több tucat olyan élvonalbeli szakértőből áll, akik korábbi nívós szakmai állomáshelyeiken sokszor bizonyították már a képességeiket. Az itt felhalmozódott tudást és tapasztalatot kínáljuk fel a DKSZ kereteiben azoknak akik megkeresnek minket, tematizált és szintetizált módon, közérthetően. A DKSZ jelenlegi összetétele rendkívül jó elegye a digitális kereskedelmi értéklánc különböző szereplőinek, akik egymást jól kiegészítve gyakorlatilag valamennyi főbb folyamati csomópont szükséges szakértelmét lefedik. Ez egy jó csillagzat alatt született már-már ideális konstelláció, remek lehetőség a kereskedőknek.

– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?

“Merjenek kérdezni, segítséget kérni.”

Magyarországon sajnos még mindig uralkodó az a mindset, hogy a kereskedőcég tulajdonosa/ügyvezetője egyszemélyben akar megoldani mindent.

„Napjainkban már senki sem polihisztor, a sok irányítandó szakterület rendkívül heterogén, elmélyült és naponta fejlődő tudásbázist igényel, amit egyszemélyben lehetetlen lekövetni.”

Az hogy ki milyen szakemberekkel veszi körbe magát, kivel dolgozik partnerként együtt vagy kitől kér tanácsot, a versenyt érdemben eldöntő tényezővé vált. A DKSZ mentorprogramja egy olyan ideális lehetőség, ami ezen az úton nagy segítséget jelenthet.

Globális nyomás alatt a magyar e-kereskedelem

Globális nyomás alatt a magyar e-kereskedelem

Globális nyomás, helyi válaszok: merre tart a magyar e-kereskedelem? „Ma már erősen lejt a pálya a több országot kiszolgálni képes kereskedők felé” – hangzott el Madar Norbert, a DKSZ alelnöke (és egyben a a PwC digitális kereskedelmi területekért felelős, vezető...

Voice of the Consumer 2025

Voice of the Consumer 2025

A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni, de ez egyre nehezebben valósítható meg. Habár sokan figyelnek a tudatosságra – például maradékmentéssel és...

HungarEcomm Stars 2025 nevezés

HungarEcomm Stars 2025 nevezés

Elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el,...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Digitális Kereskedelmi Körkép 2025/I.

Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves...

E-toplista 2024

E-toplista 2024

A PwC E-toplista 2024 eredményei: Új listavezető, az FMCG nagyot ment tavaly 4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb - 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek rangsorát tette közzé a PwC Magyarország június 19-én egy szakmai esemény keretein belül, ahol jelen...

XXI. Ecommerce Conference

XXI. Ecommerce Conference

Inspiration and key takeaways from Esztergom Over the course of two days, domestic and international experts, renowned professionals in the field of e-commerce — including seasoned black-belt webshop owners/managers and key representatives from the e-commerce service...