Globális nyomás, helyi válaszok: merre tart a magyar e-kereskedelem?
„Ma már erősen lejt a pálya a több országot kiszolgálni képes kereskedők felé” – hangzott el Madar Norbert, a DKSZ alelnöke (és egyben a a PwC digitális kereskedelmi területekért felelős, vezető menedzsere) részéről a SpiritFM-en, Rónai Egonnal folytatott interjúban.
Az elmúlt években a globális e-kereskedelmi óriások példátlan sebességgel hódították meg a magyar vásárlókat. A piac többé nem helyi kontextusban értelmezhető: a fogyasztók hozzászoktak a rövid szállítási idők, a kedvező árak és a zökkenőmentes vásárlói élmény kombinációjához – sokszor egyetlen kattintással, nemzetközi platformokon keresztül. Ez a szint mára alapelvárássá vált, amelyhez a hazai kereskedőknek is fel kell nőniük.
Az új versenytér: élmény és lojalitás
A verseny már rég nem csak az árakról szól. A gyors logisztika, a gördülékeny felhasználói élmény és a tudatosan épített vásárlói lojalitás lettek azok a tényezők, amelyek igazán meghatározzák a sikerességet. A kérdés az, hogy miként tudnak a magyar kereskedők ebben a globalizált környezetben helytállni. Hogyan lehet egyszerre versenyképes szolgáltatást nyújtani, fenntartani a vásárlói bizalmat, és olyan élményt teremteni, amely hosszú távon megtartja a vevőket? A helyi erőforrások (mint a logisztika, a fulfilment vagy a UX-fejlesztések) kulcsfontosságú szerepet játszhatnak abban, hogy a hazai szereplők vonzó alternatívát kínáljanak a nemzetközi óriások mellett.
Az interjú 12:53 perctől érhető el:
A DKSZ szerepe a változó környezetben
A Digitális Kereskedelmi Szövetség célja, hogy ebben az új környezetben támogassa a hazai digitális kereskedelem szereplőit. Tudással, szakmai kapcsolatokkal és gyakorlati segítséggel szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a magyar kereskedők ne csupán alkalmazkodjanak a globális trendekhez, hanem képesek legyenek versenyelőnyt kovácsolni belőlük. A piac átalakulása nemcsak kihívásokat, hanem lehetőségeket is rejt – a kérdés, hogy hogyan tudjuk ezeket közösen kiaknázni.
DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját
Mérhetetlen örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy idén a DKSZ nyerte el a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját, Szektorális Együttműködések kategóriában Június 13-án a Business Fest adott otthont a Bridge Üzleti Közösségi Díjátadónak, mely azokat a hazai üzleti...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.
Elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot is érint. Az...
Elindult a DKSZ Mentorprogram
Három e-kereskedő céget segít a nemzetközi piacok meghódításában a DKSZ A DKSZ októberben hivatalosan is elindítja a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló Mentorprogramját. A nyáron meghirdetett szakmai...
Stratégiai együttműködés a HEPA-val
Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export...
Táncsics András, Boxy
Bemutatjuk új tagunkat Táncsics András képviseletével a Boxy Logisztikai Zrt. csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép
GKID-Mastercard: turbulens időszakban a hazai e-kereskedelem Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem. A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi...





