Tajthy Krisztina az IVSZ főtitkára, az IT szektor meghatározó alakja. Az IND volt operatív igazgatója, illetve az észak-magyarországi régió informatikai cégeit tömörítő IT klaszter korábbi vezetője. Missziója a digitális munkaerőpiaci igényekre való reagálás ösztönzése, valamint az ezzel kapcsolatos törekvések hatékony képviselete.
„A digitális kereskedelem, mint a hazai gazdaság nagyreményű motorja.” – interjú Tajthy Krisztinával.
– Miért fontos számodra és az IVSZ számára a digitális kereskedelem?
Az IVSZ-nél a digitális gazdaság fejlődésének felgyorsításán dolgozunk, hogy ezzel növeljük az ország versenyképességét. Ebbe a munkába a megfelelő számú digitális szakember képzésének előmozdításán át a kkv-k digitális felzárkóztatásán keresztül többek között az e-kereskedelem fejlesztésének elősegítése is beletartozik. A digitális kereskedelem a COVID alatt a hazai digitális gazdaság fejlődésének jelentős tényezőjévé lépett elő: 2021-ben a magyar volt a második leggyorsabban bővülő e-kereskedelmi piac az Európai Unióban.
„Annak érdekében, hogy ne torpanjon meg ez a fejlődés, és a digitális kereskedelem hosszú távon a gazdaság egyik motorjává tudjon válni, elengedhetetlen a kereskedők felzárkóztatása, főként az export terén.”
Azért is vettünk részt a Digitális Kereskedelmi Szövetség alapításában, hogy ezt a folyamatot támogatni tudjuk.
– Saját területeden mik a legfontosabb kihívások, amiket kezelni kell?
A digitális átállás üteme hazánkban még mindig nem megfelelő mértékű. Ha nem szeretnénk lemaradni a régiós versenyben, azonnali lépésekre van szükség a technológiai modernizáció terén. „Összefogás a digitális Magyarországért” című kiáltványunkban négy olyan területet határoztunk meg – digitális társadalom; ágazati digitalizáció és kkv-fejlesztés; adatgazdaság, innováció, startup ökoszisztéma; nemzetközi együttműködések – amelyek fejlesztése elengedhetetlen a hazai vállalkozások versenyképességének megőrzése, növelése érdekében. Számos javaslatunk is van a fennálló problémák kezelésére mind a kormányzat, mind a vállalatok, de akár az egyének felé is.

– Alapító tagként hogy látod, miképp tud a DKSZ hozzájárulni a magyar e-kereskedelem fejlesztéséhez?
A DKSZ által készített e-kereskedelmi kutatásból egy éretlen piac képe rajzolódott ki, ahol még nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű digitálisan képzett munkaerő, a kereskedőknek problémát okoz a komfortzónából való kilépés, és nincs meg a külföldi működés elindításához szükséges tudás és kapcsolati tőke. A DKSZ többek között ezeknek a kihívásoknak a leküzdésében segíti a hazai vállalatokat mentorálással, oktatással, a hazai e-kereskedelmi ökoszisztéma építésével.
– Milyen tanáccsal látnád el a növekedni vágyó hazai kereskedőket?
“Vegyék a bátorságot, és tervezzenek az országhatáron kívül is.“
Nem arra buzdítom ezzel a vállalatokat, hogy gondolkodás nélkül kezdjenek külföldi terjeszkedésbe, a megfontolt tervezés nem ugorható át a folyamatban, de ne vessék el ennek a lehetőségét. Forduljanak a DKSZ-hez, vegyenek részt az induló mentorprogramunkban, továbbá tágítsák a gondolkodásuk és a vállalkozásuk horizontját. Mi ebben tudunk segíteni.
DKSZ nyerte a Bridge Budapest díját
Mérhetetlen örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy idén a DKSZ nyerte el a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját, Szektorális Együttműködések kategóriában Június 13-án a Business Fest adott otthont a Bridge Üzleti Közösségi Díjátadónak, mely azokat a hazai üzleti...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I.
Elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot is érint. Az...
Elindult a DKSZ Mentorprogram
Három e-kereskedő céget segít a nemzetközi piacok meghódításában a DKSZ A DKSZ októberben hivatalosan is elindítja a magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló Mentorprogramját. A nyáron meghirdetett szakmai...
Stratégiai együttműködés a HEPA-val
Stratégiai együttműködést írt alá a HEPA és a DKSZ Stratégiai megállapodást írt alá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Digitális Kereskedelmi Szövetség, hogy új szintre emeljék a sokszínű és különböző érettségi szintű magyar e-kereskedők export...
Táncsics András, Boxy
Bemutatjuk új tagunkat Táncsics András képviseletével a Boxy Logisztikai Zrt. csatlakozott a Digitális Kereskedelmi Szövetséghez, hogy a szövetség alapítóival közös erővel a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdításán, a hazai szereplők megerősítésén és az...
GKID-Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép
GKID-Mastercard: turbulens időszakban a hazai e-kereskedelem Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem. A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi...